دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 شهريور 1394 - 14:06

کلنگ هتل 5 ستاره هما در همدان به زمین زده شد/ سلطانی‌فر: فقط 130 هتل 4 و 5 ستاره در کشور داریم

مراسم کلنگ زنی هتل 5 ستاره هما در همدان با حضور مسعود سلطانی‌فر معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در حالی انجام شد که به صورت ویدئوکنفرانس برای رئیس‌جمهوری و هیأت دولت در استانداری پخش می‌شد و با گزارشی از سوی مسعود سلطانی‌فر خطاب به رئیس‌جمهوری همراه بود.
کد خبر : 35445

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی همدان، حسن روحانی رئیس‌جمهوری کشورمان از طریق ویدئو کنفرانس با ادای احترام به امام هشتم امام رضا (ع) دستور آغاز عملیات اجرایی پروژه هتل هما را صادر کرد و کلنگ اجرای این پروژه توسط مسعود سلطانی‌فر معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که در محل پروژه حاضر بود به زمین زده شد.


سلطانی‌فر: مقدمه ساخت 145 هتل 4 و 5 ستاره در کشور فراهم شده


مقدمات عملیات اجرایی حدود 145هتل 4 و 5 ستاره را در نقاط مختلف کشور آماده کرده‌ایم و برای اجرای این فرایند نیازمند کمک و تسهیلات حدود 11هزار میلیارد تومان هستیم.


مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گفت: «درحال حاضر با تلاشی که توسط همکاران ما صورت گرفته است در دو سال گذشته زمینه احداث 4 هتل 5 ستاره و 5 هتل 4 ستاره با هتلی که امروز احداث آن آغاز می‌شود فراهم خواهد شد.


وی با بیان اینکه در حال حاظر 1100 هتل و 500 هتل آپارتمان در کشور داریم گفت: «متاسفانه از این 1100 هتل موجود فقط 130 هتل، 4 و 5 ستاره است.»


وی با تاکید بر اینکه گردشگران خارجی متقاضی هتل‌های 4 و 5ستاره هستند خاطرنشان کرد: «عملیات اجرایی تعدادی از هتل ‌ها در حال حاضر آغاز شده و تعداد دیگر ظرف 1 تا 2 ماه آینده آغاز می‌شود.»


رئیس سازمان میراث فرهنگی در ادامه گفت: «در سال 93 ما در ایران میزبان 5 میلیون گردشگر خارجی بوده‌ایم که 50 درصد آن‌ها گردشگران مذهبی زیارتی با مقصدحرم حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در مشهد و حضرت فاطمه ی معصومه(س) در قم بوده اند و 50 درصد دیگر با هدف گردشگری فرهنگی، تاریخی یا طبیعی یا استفاده از واحدهای درمانی در قالب توریست سلامت به ایران امده‌اند.»


وی در ادامه افزود: «در حال حاظر آمار گردشگران ورودی به کشور 5میلیون نفر است و ما برای رسیدن به 20 میلیون گردشگر بر اساس افق چشم‌انداز 1404 مسیر بسیار سختی را در پیش داریم.»


سلطانی فر گفت: «یکی از مهمترین اهداف و اقدامات در این خصوص افزایش تعداد هتل‌های 4 و 5 ستاره از 130 هتل فعلی به 400 هتل است؛ به این معنا که ما ظرف 10سال آینده باید 270هتل 4 و 5 ستاره بسازیم، در واقع سالیانه باید 25هتل احداث شود. »


وی با بیان این که امروز با برنامه‌ریزی ‌هایی که صورت گرفته است مقدمات عملیات اجرایی حدود 145 هتل 4 و 5 ستاره را در نقاط مختلف کشور آماده کرده‌ایم گفت: «برای اجرای این فرایند نیازمند کمک و تسهیلاتی حدود 11هزار میلیارد تومان هستیم.»


احداث هتل 5 ستاره هما با الهام از معماری ایرانی و اسلامی و تلفیقی از طرح‌های کلاسیک و مدرنیته در مساحتی در حدود 30 هزار متر مربع اتفاق خواهد افتاد.


این مجموعه کامل اقامتی، پذیرایی، آموزشی و سلامت دارای 212 اتاق و سوئیت بوده و توانایی ایجاد اشتغال برای 500 نفر را دارد. همچنین مدت زمان تعریف شده برای احداث این هتل 36 ماه و سرمایه مورد نیاز پیش‌بینی شده برای این پروژه 2000 میلیارد ریال است.


سلطانی فر در ادامه بازدید‌های خود به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور از روند پروژه هتل 4 ستاره امیران واقع در بلوار بعثت همدان نیز بازدید کرد.


ظرفیت این هتل 72 واحد با 240 تخت است که در 12 طبقه تعریف شده و در مساحتی برابر با 7000 متر مربع به اجرا در می‌آید، همچنین این هتل با اعتباری بالغ بر 22 میلیارد ریال و امکان اشتغال زایی برای 60 نفر احداث می‌شود.


مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در پایان سفر یک روزه کاروان تدبیر و امید در جلسه شورای اداری استان نیز شرکت می‌کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته