دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 بهمن 1397 - 18:38
معاون اول رئیس‌جمهور در جیرفت:

دشمنی آمريكا و كشورهای غربی با ايران پایان نمی‌یابد

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: دشمنی آمريكا و كشورهای غربی با ايران لحظه‌ای پايان نيافته و امروز نيز آمريكا احساس می‌كند كه بايد با ما مبارزه کند.
کد خبر : 354240
پرتره2Fاسحاقجهانگیری2Fپرترهاسحاقجهانگیری.jpg

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی خبرگزاری آنا از دولت، اسحاق جهانگيری عصر امروز در جريان سفر به استان كرمان با حضور در جيرفت، ضمن بهره‌برداری از خط انتقال گاز كهنوج به جيرفت، اظهار کرد: امسال مردم ايران در ۲۲ بهمن نشان خواهند داد كه جشن چهلمين سالگرد انقلاب اسلامی باشكوه‌تر از گذشته برگزار می‌شود.


وی با اشاره به اينكه به‌رغم محدوديت‌ها و تنگناهايی كه كشور با آن روبرو است؛ اما پيشرفت‌ها و دستاوردهای بزرگی پس از انقلاب اسلامی در كشور حاصل شده است، ‌افزود: اگر شرايط پيش از انقلاب اسلامی را با وضعيت فعلی كشور مقايسه كنيم، می‌بينيم كه امكانات، زيربناها،‌ رفاه مردم،‌ وضعيت صنعت و كشاورزی در مقایسه به زمان پيش از انقلاب اسلامی قابل مقايسه نيست و در همه بخشها به بركت خون شهدا و پايمردی ملت ايران به نقطه‌ای رسيده‌ايم كه در سطح جهان قابل ارائه است.


معاون اول رئیس جمهور اضافه کرد: مخازن گازی ايران قرن‌ها در اين كشور وجود داشته؛ اما مردم از نعمت گاز برخوردار نبودند. دولت يازدهم سرمايه‌گذاری وسيعی در يكی از بزرگترين مخازن گازی جهان كه در پارس‌جنوبی قرار دارد انجام داد و ميزان برداشت از اين مخزن گازی كه تا آن زمان روزانه ۲۸۵ ميليون متر مكعب بود امروز به بيش از ۶۰۰ ميليون متر مكعب در روز رسيده است. 


جهانگیری ادامه داد: برای به توليد رسيدن هر فاز اين مخزن چندين ميليارد دلار سرمايه‌گذاری شده و چند هزار كيلومتر شبكه لوله‌گذاری به اجرا رسيده تا گاز به سراسر كشور برسد و مردم بتوانند از اين نعمت برخوردار شود.


وي ادامه داد: دشمنی آمريكا و كشورهای غربی با جمهوری اسلامی ايران لحظه‌ای پايان نيافته و امروز نيز آمريكا احساس می‌كند كه بايد با جمهوری اسلامی ايران مبارزه كند و مردم ما را تحت فشار قرار دهد.


رئیس ستاد اقتصادی مقاومتی افزود: با وجود همه توطئه‌های آمريكا برای ممانعت از فروش نفت ايران، جلوگيری از انتقال پول و واردات كالاهای ضروری مانند دارو، به فضل‌الهی به ميزانی كه نياز داريم با همت مديران توانمند وزارت نفت توانسته‌ايم نفت بفروشيم و امروز كشورهای متعددی علاقه‌مند به خريد نفت ايران و همكاری با ما هستند.


وی اضافه كرد: خوشبختانه موفق شده‌ايم كالاهای اساسی و دارو را به ميزان مورد نياز و با قيمت مناسب تهيه كنيم و در اختيار مردم قرار دهيم. 


جهانگیری با بيان اينكه آمريكا قطعاً در تحريم ملت ايران در دنيا روسياه است، گفت: آمريكا از يک توافق بين‌المللی خارج شده و در بحث اجرای تحريم‌ها نيز همچون حوزه سياسی شكست خورده است؛ چراکه ملت ايران همچنان سربلند است و روند توسعه را طی می‌كند. 


انتهای پیام/4082/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته