تیموری: سفرهای قسطی برای افزایش نشاط اجتماعی راهاندازی میشود
ولی تیموری در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث فرهنگی، صنایعدستی و گردشگری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در خصوص افزایش نشاط و شادی در بین مردم با سفر و گردشگری گفت: پر کردن اوقات فراغت وظیفه اصلی حوزه گردشگری نیست اما با توجه به خلأهایی که در کشور ما وجود دارد و از آنجا که نهاد متولی برای این موضوع در کشور وجود ندارد نهاد گردشگری میتواند این وظیفه را بر دوش بکشد و نقش آن را ایفا کند.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایعدستی و گردشگری در ادامه افزود: ما هم اعتقادداریم که گردشگری میتواند ابزاری برای ایجاد نشاط و معرفی پویایی جامعه بهحساب بیاید. اما این مسیرهای مختلفی را میطلبد. درعینحالی که ما این تهدید راداریم که اگر قرار بر این باشد که یکوقت خانوادهها ازنظر اقتصادی در مضیقه قرار گیرند،
وی با اشاره به اینکه مردم از قوت روزشان نمیزنند و در شرایط بد اقتصادی ممکن است سفر را از سبد خانوار حذف کنند، ادامه داد: با توجه به وضعیت موجود و شرایط بد اقتصادی ممکن است سفر از سبد خانوادهها کاسته شود و به همین دلیل باید شرایطی برای سفر ارزان در اختیار مردم قرار گیرد.
تیموری با تأکید بر اینکه پیشبینیهای لازم در این خصوص انجامشده است ادامه داد: پیشبینیهایی را هم از سوی مردم و هم از سوی همکارانمان انجام دادهایم. در واقع تلاش کردهایم با بستههای جذاب هزینه و جذابیت گردشگری را آماده و در اختیار مردم قرار دهیم و برای این منظور با همه هتلداراران، دفاتر خدماتی و مراکزی که با سفر و گردشگری در ارتباط هستند مذاکره کردهایم.
وی ادامه داد: یکی از تأکیدات ما این است که سفرها باید ارزان و مقرونبهصرفه باشد از سوی دیگر جذابیتی داشته باشد که مردم ببیند که اگر خودشان بهتنهایی سفر کنند، هم ازنظر هزینهها برایشان بهصرفه نیست و هم از نظر کیفیت ممکن است برایشان جالب نباشد. به همین دلیل تلاش کردیم با برنامهریزی که دفاتر ما بهعنوان صنعت گردشگری میتوانند ارائه دهند سفری جذاب را برای خانوادهها رقم بزنیم.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایعدستی و گردشگری تصریح کرد: خدمات گردشگری در قالب یک پکیج آمده است و به همین دلیل قطعاً تخفیفهایی را دارند و تلاش شده است هم ازنظر کیفیت و هم ازنظر کمیت برای مردم جذابتر باشد.
تیموری اضافه کرد: این سفرها با همکاری با بانکها و صداوسیما، صورت گرفته است و در واقع بهصورت اقساطی در اختیار مردم قرار میگیرد.
وی اضافه کرد: این طرح باهدف ایجاد رونق سفر در زمانهایی که میزان و آمار سفر کاهش مییابد انجام میشود و کارتهایی تهیهشده بین 5 تا 50 میلیون تومان اعتبار دارد که بسته به نوع سفر در اختیار مردم قرار میگیرد.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایعدستی و گردشگری در ادامه تصریح کرد: تجربه نشان داده که مردم ایران بیشترین هزینهها را برای سفر هزینه میکنند و از شاخصههای ایرانیها بهحساب میآید و این موضوع میتواند در همگانی کردن نشاط اجتماعی تأثیرگذار باشد.
انتهای پیام/4087/
انتهای پیام/