دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 بهمن 1397 - 10:12
عاملی تأکید کرد:

استفاده بهینه از ظرفیت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ظرفیت بسیار خوبی در مجموعه دفتر تبلیغات وجود دارد که در حوزه‌های متعددی مشغول به فعالیت است.
کد خبر : 353997
img_9819_9087.jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت‌الاسلام سید سعیدرضا عاملی اظهار کرد: در شورای عالی انقلاب فرهنگی یک بحث کلی را با دستگاه‌ها شروع کرده‌ و با حدود 40 دستگاه نامه‌نگاری کرده‌ایم تا مسیر ورودی شورای عالی انقلاب فرهنگی را از حوزه اجرا به حوزه سیاستگذاری متمرکز کنیم.


وی ادامه داد: در این نامه نگاری‌ها از دستگاه‌های مربوطه خواسته‌ایم تا انتظارات خود از شورای عالی انقلاب فرهنگی را اعلام کنند و به ما بگویند که چه نهادهایی باید تأسیس کنیم، چه اسناد و آیین‌نامه‌هایی نیاز دارند و کدامیک از اسناد مصوب شورا در حوزه وظایف آنها نیاز به بازنگری دارد.


استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران گفت: در حوزه فرهنگ اگر بتوانیم سند مستقلی راجع به توسعه فرهنگ اسلامی تدوین کنیم قابل توجه است.


وی افزود: ما به مسائل فرهنگی بیشتر به شکل گفتاری و رسانه‌ای نگاه می‌کنیم حال آنکه خیلی از مسائل فرهنگی ما مربوط به عرصه عمل است.


دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: سه عنصر شهروندی در مسائل اجتماعی کشور باید مورد شاخص حقوق اجتماعی در یک کشور اقلیت‌ها چه دینی اجتماعی و سیاسی اینها اگر احساس امنیت و آرامش کنند ما پیشرفت کرده ایم


وی افزود: عنصر دوم شهروندی نظام حقوقی است و بحث اخلاق حرفه‌ای و کدهای مسئولیت اجتماعی از جمله مسائلی است که باید مورد توجه دفتر تبلیغات اسلامی قرار گیرد.


دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: تنها چیزی که در حال حاضر می‌تواند رسانه‌های اجتماعی را محدود کنند همین فعالیت در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی است.


عاملی افزود: عنصر سوم مسئله تعلق اجتماعی است که ناشی از تأمین دو عنصر قبلی است و مقام معظم رهبری هم به آن توجه دارند.


وی افزود: نظام جمهوری اسلامی و روحانیت همگی در یک ظرف مشترک فعالیت می‌کنند و شایسته است در نظام روزمره‌ای که وجود دارد به اهمیت این مسئله توجه داشته باشیم.


استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران گفت: باید از ظرفیت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه به نحو بهینه استفاده شود.


انتهای پیام/4123/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته