دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 بهمن 1397 - 15:13
دادستان قزوین:

احکام پرونده‌های قاچاق کالا و ارز باید بازدارنده باشد

دادستان قزوین در نشست کارگروه نظارت بر اجرای احکام پرونده‌های قاچاق کالا و ارز گفت: احکام مربوط به پرونده‌های قاچاق کالا و ارز باید بازدارندگی قوی داشته باشد.
کد خبر : 353842

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از دادگستری استان قزوین، محمد قاسمی گفت: در شرایط کنونی که دشمن سیاست جنگ اقتصادی را علیه نظام جمهوری اسلامی در پیش گرفته است، قاچاق کالا و ارز لطمه بزرگی را به اقتصاد کشور وارد می‌کند و باید برنامه جامعی را جهت مقابله با پدیده شوم قاچاق در پیش گیریم.


دادستان قزوین افزود: باید عزم و اراده جدی برای مقابله با قاچاق داشته باشیم زیرا بر این باوریم که خسارت‌های قاچاق برای اقتصاد کشور جبران‌ناپذیر خواهد بود و باید تمام توانمان را به‌کار گیریم تا جلوی این خسارت‌‌ها گرفته شود.


وی تصریح کرد: قاچاق تولید ما را نابود می‌کند و وقتی تولید نابود شود، کارخانه‌ها تعطیل شده و وابستگی ما به واردات افزایش می‌یابد و رشد بیکاری را شاهد خواهیم بود که در نهایت منجر به افزایش جرائم و آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه میشود.


قاسمی خاطرنشان کرد: در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز می‌بایست کار فرهنگی با نگاه پیشگیرانه صورت پذیرد و فرهنگ‌سازی با استفاده از شیوه‌های اثربخش در این زمینه بسیار مؤثر خواهد بود و در همین راستا صداوسیما، رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی باید به خوبی نقش خود را ایفا کنند.


وی در ادامه افزود: دستورالعمل ابلاغی از سوی دادستان محترم کل کشور با موضوع نظارت بر اجرای احکام پرونده‌های قاچاق کالا و ارز را با جدیت دنبال خواهیم کرد و جلسات این کارگروه نیز به صورت مستمر و بر اساس زمان‌بندی مشخص برگزار می‌شود که انتظار می‌رود اعضای این کارگروه حضور مستمر داشته باشند و مصوبات را با تمام توان و جدیت دنبال کنند.


دادستان قزوین ‌‌‌‌خاطرنشان کرد: هدف این کارگروه نظارت برای تسریع در اجرای احکام پرونده های قاچاق کالا و ارز، شناسایی چالش ها، موانع و پیگیری رفع آنها و ایجاد رویه های واحد در اجرای احکام از طریق هماهنگی با مقامات قضایی و تعزیرات حکومتی و دوائر دولتی مرتبط و پیگیری های لازم برای سرعت بخشیدن به اجرای احکام صادره و حسن اجرای آراء می باشد.


انتهای پیام/4076/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته