دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 بهمن 1397 - 09:48
معاون فرهنگی وزیر ارشاد:

بخش فرهنگ کشور نباید معطل بودجه باشد

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: موضوعات فرهنگی باید بتوانند از خودشان درآمد داشته باشند و به عبارتی دیگر بخش فرهنگ کشور نباید معطل بودجه باشد.
کد خبر : 353778
thumbnail (2).jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از اهواز، محسن جوادی روز گذشته در جلسه بررسی چالش‌های فرهنگی استان خوزستان که با حضور استادان و صاحب‌نظران این حوزه در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز برگزار شد با ابراز خشنودی از اهمیت‌دادن دانشگاه آزاد اسلامی به مسائل فرهنگی گفت: بودن در کنار اهل فرهنگ و اخلاق از موهبت‌های پروردگار است و امیدوارم در جلسه امروز بتوانیم به نتایج مطلوبی دست یابیم.


وی ادامه داد: چالش اصلی زندگی ما حتی در حوزه‌های اقتصادی، ریشه فرهنگی دارد و با ترویج فرهنگ صحیح، دستیابی به سایر پیشرفت‌ها نیز ممکن خواهد بود.


معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: فرهنگ باید بتواند اقتصادی باشد و موضوعات فرهنگی بتوانند از خودشان درآمد داشته باشند و به عبارتی دیگر فرهنگ نباید معطل بودجه باشد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان و واحد اهواز نیز در این مراسم بر توجه به مسائل فرهنگی تأکید کرد و گفت: یکی از مشکلات اساسی در برخی از استان‌های ما مشکلات فرهنگی است و از طرفی در بعضی از موارد مسائل سیاسی نیز مسائل فرهنگی را تحت شعاع خود قرار می‌دهد که این قضیه لزوم اهمیت و توجه به این مسائل را بیشتر می‌کند.


حجت‌الاسلام فرج‌الله براتی با اشاره به دستورها و تأکید دکتر ولایتی و دکتر طهرانچی برای توجه به مسائل فرهنگی، این مورد را از اولویت‌های دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان دانست و خواستار تلاش بیشتر تمام واحدها در مواردی ازجمله  معرفی خانواده‌های موفق به‌عنوان الگو و شناساندن آنها به جامعه، بررسی سرانه مطالعه در استان، سوق‌دادن جوانان به سمت فعالیت‌های فرهنگی، تولید و پخش محصولات فرهنگی متناسب با نیاز جامعه و پرداختن و شناخت آسیب‌های فرهنگی بین جوانان و دانشجویان شد.


در ادامه استادان و صاحب‌نظران به چالش‌های پیش رو در جامعه و راهکارهای حل آنها پرداختند.


انتهای پیام/4078/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته