دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 دی 1397 - 15:33
یک کارشناس مذهبی:

شناخت شخصیت و معرفت حضرت زهرا(س) به‌راحتی میسر نیست

یک کارشناس مذهبی گفت: شناخت شخصیت شگرف و معرفت حضرت زهرا(س) به‌راحتی برای انسان میسر نیست.
کد خبر : 353762
3.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بوشهر به مناسبت فرارسیدن شهادت مظلومانه حضرت فاطمه زهرا(س) ظهر امروز مراسم عزاداری با حضور رئیس، معاونان، استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر برگزار شد.


یک کارشناس مذهبی در این مراسم با بیان اینکه عظمت و شأن حضرت زهرا(س) در نزد پروردگار بسیار والا و بزرگ است، اظهار کرد: آیات بسیاری از قرآن مجید به وجود مبارک آن بانوی بزرگ اسلام تفسیر شده است که یکی از این آیات، آیه 35 سوره مبارکه نور است.


حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی حیدری اضافه کرد: امام صادق(ع) در تفسیر این آیه شریفه می‌فرمایند  که منظور از مشکات و چراغ‌دان خداوند تبارک و تعالی در این آیه، بی‌بی دو عالم حضرت زهرا(س) است.


وی با تأکید بر اینکه شناخت شخصیت شگرف و معرفت حضرت زهرا(س)، برای انسان به‌راحتی میسر نیست، عنوان کرد: امام حسن عسگری(ع) در این باره می‌فرمایند که ائمه اطهار(ع) حجت خداوند بر مردم هستند، اما مادر ما حضرت زهرا(س) حجت خداوند بر ائمه اطهار(ع)  است.


این کارشناس مذهبی با بیان اینکه آدمی برای اینکه بتواند راه سعادت و خوشبختی  را طی کند باید از سبک زندگی و الگوهایی پیروی کند که خود نمونه‌ای از بهترین‌ها هستند، تأکید کرد: سبک زندگی و منش حضرت زهرا(س) به عنوان الگویی تمام‌عیار برای بشریت بوده و خواندن احادیثی که از ایشان نقل شده، یکی از راه‌های شناخت معرفت درونی ایشان است.


حیدری با بیان اینکه در روایات متعدد، مقام بی‌بی دوعالم، بالاتر از مقام انبیا و ملائکه برشمرده شده است، تصریح کرد: در این روایات اشاره شده که اگر انبیا و اولیای الهی به درجه‌ای از مقام دست یافته‌اند، به‌دلیل اقرار به عظمت و فضیلت آن بانوی عظیم‌الشأن بوده است.


وی با بیان روایتی از حضرت فاطمه زهرا(س) تشریح کرد: ایشان می‌فرمایند که از دنیاى شما محبت سه چیز در دل من نهاده شد: تلاوت قرآن، نگاه به چهره پیامبر خدا(ص) و انفاق در راه خدا.


این کارشناس مذهبی با بیان اینکه یکی از مواردی که ما مسلمانان متأسفانه به آن کمتر توجه می‌کنیم، تلاوت و توجه به قرآن کریم است، توضیح داد: چه چیزی می‌تواند زیباتر از این باشد که آدمی از طریق تلاوت آیات قرآن با خالق خود که بهترین مونس است صحبت و درددل کند.


حیدری با بیان اینکه براى تلاوت قرآن كریم فضایل، آثار و فواید دنیایى و اخروی فراوانى بیان شده است، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین منفعت تلاوت قرآن، نور و برکت برای خانه مسلمان است؛ ضمن اینکه بارورى ایمان، صفاى دل، تخفیف گناهان، هم‌نشینى با فرشتگان، پیمودن درجات كمال و ترقى در بهشت، درمان بیمارى‌هاى روحى، رفع غم و اندوه، عمر بابركت، استجابت دعا، رفع عذاب از پدر و مادر از دیگر موارد است.


وی با بیان اینکه دومین چیزى که حضرت زهرا(س) از دنیاى مادی اختیار کرده، نگاه به صورت رسول‌الله(ص) است، یادآور شد: این به چند دلیل است، یکى به خاطر اینکه پدر است و نگاه محبت‌آمیز به چهره پدر عبادت است و دوم به دلیل اینکه پیامبر اکرم‌(ص) عالم است و نگاه به چهره عالم عبادت است و سوم اینکه پدر حضرت فاطمه(س)، پیامبر خدا است.


این کارشناس مذهبی با تلاوت آیه 92 سوره مبارکه آل‌عمران گفت: خداوند می‌فرماید که هرگز به (حقیقت) نیكوكارى نمى‌رسید مگر اینكه از آنچه دوست مى‌دارید، (در راه خدا) انفاق كنید و آنچه انفاق مى‌كنید، خداوند از آن آگاه است.


حیدری با بیان اینکه انفاق یعنی بخشش از چیزی که انسان در اختیار دارد و می‌تواند به دیگران بدهد، تبیین کرد: این چیز می‌تواند علم یا مال و ثروت و یا حتی انفاق محبت و همدلی و همدردی با دیگران و رفع مشکلات مردم از طریق انفاق باشد و آن سومین چیزی است که حضرت زهرا(س) از موارد دنیوی محبوب داشته است.


به گزارش آنا، در این مراسم پرفیض و معنوی بعد از قرائت زیارت آل‌یاسین مداح اهل بیت(ع) به ذکر مصیبت پرداخت و عزاداران در سوگ مصایب دخت گرامی پیامبر اعظم(ص) گریستند و عزاداری کردند.


انتهای پیام/4078/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته