دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 دی 1397 - 11:35
شهردار تهران خبر داد:

نوسازی آتش‌نشانی با تجهیزات مدرن/ خرید 1900 میلیارد ریال تجهیزات

شهردار تهران گفت: مجموع خریدهای مربوط به تجهیزات آتش‌نشانی پس از حادثه پلاسکو حدود یک‌هزار و 900 میلیارد ریال است که البته مربوط به پیش از گرانی ارز بود.
کد خبر : 353722
65959.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، پیروز حناچی صبح امروز در مراسم رونمایی از طرح‌های برگزیده پلاسکو نو و رونمایی از دستورالعمل جدید ضوابط ایمنی و آتش‌نشانی در ساختمان‌ها که در باغ موزه قصر برگزار شد، اظهار کرد: موضوع پلاسکو مسئله مهمی بود که اگر نتوانیم درس‌های لازم را از این حادثه تلخ بگیریم حق مطلب را برای افرادی که جان خود را در این راه از دست دادند و مردم متألم به جا نیاورده‌ایم.


وی با بیان اینکه تمامی اقدامات در راستای ایمن‌سازی ساختمان‌ها و تدوین مقررات ملی بعد از زلزله منجیل انجام شد، افزود: ما اطلاعات روشنی در زمینه کنترل نقشه‌ها در ارتباط با ساختمان‌هایی که پیش از این واقعه رخ داده بود، نداشتیم.


شهردار تهران تصریح کرد: قدم اول ما تهیه نقشه ساختمان‌های ناایمن و ارائه آن به سازمان آتش‌نشانی و معاونت معماری و شهرسازی بود و با توجه به اینکه تا زمان حادثه پلاسکو ما حادثه‌ای به این گستردگی نداشتیم و امکانات ما صرفاً برای ساختمان‌های کوچک بود تلاش‌های خود را در راستای تجهیز سازمان آتش‌نشانی انجام دادیم.


حناچی در ادامه گفت: بعد از حادثه دو دستگاه نردبان و بالابر آتش‌نشانی تهیه شد و در اختیار شهرداری قرار گرفت و در میان این خریدها یک نردبان ۶۴ متری و یک نردبان ۵۶ متری از گمرک ترخیص شده و باقی تجهیزات تا آخر امسال تحویل سازمان آتش‌نشانی خواهد شد.


وی با بیان اینکه مجموع خریدهای مربوط به تجهیزات آتش‌نشانی یک‌هزار و 900 میلیارد ریال بوده که مربوط به پیش از گرانی ارز بود، گفت: در این میان ۶ دستگاه نردبان ۳۲ متری که تا ۱۵ روز آینده از گمرک ترخیص می‌شود، چهار دستگاه نردبان ۳۰ متری و 2 دستگاه بالابر ۵۵ متری جزو تجهیزاتی است که تا آخر امسال تحویل سازمان آتش‌نشانی خواهد شد.


شهردار تهران در ادامه از مساعدت شورای شهر تهران برای تکمیل تجهیزات انفرادی آتش‌نشانان خبر داد و افزود: یکی از برکات حادثه تلخ پلاسکو این بود که بتوانیم تهدیدها را تبدیل به فرصت کرده و از این پس قبل از وقوع اقدامات غیرقابل بازگشت شرایط را برای مقابله با این حوادث فراهم کنیم و امیدواریم اجرای ضوابط و آئین‌نامه‌ها و مانیتورینگ در ایمنی شهروندان تاثیرگذار باشد.


انتهای پیام/۴۱۰۵/ن


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته