دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 شهريور 1394 - 11:12
معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌و‌گو با‌ آنا مطرح کرد

بیماران بستری در مراکز درمان دانشگاه آزاد اسلامی، بر اساس تعرفه دولتی فرانشیز پرداخت می‌کنند

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه هزینه‌های درمان بار سنگینی را بر دوش مردم داشته است، افزود: خوشبختانه در تعرفه‌های مراکز درمان دانشگاه آزاد تغییراتی اعمال شده و قرار است بیمارانی که در مراکز درمان دانشگاه آزاد بستری می‌شوند بر اساس تعرفه دولتی فرانشیز پرداخت کنند که این طرح مورد استقبال وزیر بهداشت نیز قرار گرفته است.
کد خبر : 35371

دکتر سید علی ابطحی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، درباره همراهی مراکز درمانی دانشگاه آزاد اسلامی با وزارت بهداشت در خصوص اجرای طرح تحول سلامت، گفت: از ابتدای آغاز این طرح تاکنون دانشگاه آزاد اسلامی همراهی خوبی را با دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و معاونان درمان داشته است و ما موفق شدیم یک محیط دوستانه را برای هم‌افزایی توانمندی خود در عرصه بالین و آموزش فراهم کنیم.


تغییر در تعرفه‌های مراکز درمانی دانشگاه آزاد


معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه هزینه‌های درمان بار سنگینی را بر دوش مردم داشته است، تاکید کرد: مراکز درمان دانشگاه آزاد به ارزشیابی‌های وزارت بهداشت پایبند است و تمام دستورات آن را اجرا می‌کند و بر این اساس دانشگاه آزاد به صورت مداوم برای ارتقای سطح ملی دانشجویان تلاش می‌کند و از طرفی هرم هیات علمی خود را به صورت مرتب اصلاح می‌کند.


افزایش مراکز درمانی


ابطحی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: دانشگاه آزاد اسلامی در تلاش است تا بخش درمان خود را افزایش دهد که در این خصوص قرار است 4 بیمارستان جدید در بخش‌های مختلف کشور وارد چرخه درمان کشور کند و از طرفی یک بیمارستان در بیرجند را نیز در دست تکمیل دارد که بزودی افتتاح می‌شود.


معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، افزود: بر اساس قرارداد بی. او . تی(B.O.T) قرار شده است که دانشگاه‌ آزاد اسلامی تمام بیمارستان‌های نیمه تمام وزارت بهداشت را که پیشرفت فیزیکی زیر 80 درصد و بالای 50 درصد را داشته است را خریداری و در حد بیمارستان خصوصی تکمیل کند که این مساله نیز با استقبال دکتر هاشمی وزیر بهداشت همراه بوده است.


به گفته وی در این بیمارستان‌ها نیز بیماران فرانشیزی معادل تعرفه دولتی را پرداخت خواهند کرد.


ساخت بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کودکان در خرم آباد


ابطحی همچنین از افتتاح بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کودکان توسط دانشگاه آزاد اسلامی در خرم‌آباد خبر داد و گفت: بعد از انقلاب اسلامی تحولاتی در عرصه بالینی و درمانی استان لرستان صورت گرفته است اما تغییرات ایجاد شده برابر با رشد جمعیت در این استان نبوده است. همچنین آمارها نشان می‌دهد تعداد تخت بیمارستاتی در لرستان به میزان و معیار تعیین شده نرسیده است از طرف دیگری بررسی‌ها نشان داده که در خرم آباد هیچ بیمارستانی تخصصی و فوق تخصصی برای کودکان وجود ندارد بر همین اساس با هماهنگی‌های انجام شده مقرر شد دانشگاه آزاد نسبت به ساخت این بیمارستان اقدام کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته