دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 شهريور 1394 - 10:41

تلاش صدراعظم آلمان برای اعزام ارکستر سمفونیک برلین به تهران

صدر اعظم آلمان قصد دارد ارکستر سمفونیک برلین را در ماه اکتبر به تهران اعزام کند و اکنون روند درخواست ویزا برای رهبر و اعضای ارکستر آغاز شده است.
کد خبر : 35363

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، «صدای آمریکا» گزارش کرد: پیشتر گزارش شده بود که در راستای تصمیم آلمان برای بازسازی مناسبات سیاسی و اقتصادی خود با ایران، وزیر امورخارجه آلمان قرار است در ماه اکتبر به تهران سفر کند.


بر اساس این گزارش، «فرانک والتر اشتاین‌مایر» وزیر امورخارجه آلمان روز دوشنبه گذشته گفت که تمایل دارد اطلاعات مهمی درباره وضعیت ایران به‌دست آورد.


دیدار وزیر امورخارجه آلمان از ایران به‌دنبال سفر سه روزه وزیر اقتصاد آلمان در ماه ژوئیه و در حالی انجام خواهد شد که روابط میان تهران و غرب، چند هفته پس از جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای همچنان رو به رشد است.


سفر «اشتاین‌مایر» به تهران مهم‌ترین نشانه تمایل بزرگترین اقتصاد اروپا به بازسازی مناسبات اقتصادی و سیاسی با جمهوری اسلامی ایران تلقی شده است.


در حالی‌ که برخی از مقام‌های جهان ازجمله «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا توافق هسته‌ای با ایران را فرصت مغتنمی برای احیای روابط می‌بینند، برخی احزاب و گروه‌های منتقد در تهران و واشنگتن با آن مخالف هستند.


«اشتاین‌مایر» گفته است که ریشه نگرانی‌های اسرائیل و برخی کشورهای حوزه خلیج‌فارس از توافق هسته‌ای را می‌فهمد. با وجود این، وی تاکید کرد که این توافقنامه به معنای برقراری امنیت بیشتر برای خاورمیانه خواهد بود.


صادرات آلمان به ایران به‌دنبال وضع تحریم‌ها به‌شدت کاهش یافت و موجب شد که چین در سال ۲۰۰۷ جای آن را به‌عنوان فروشنده عمده کالا به ایران بگیرد.


سفر وزیر امور خارجه آلمان به ایران در حالی اعلام شد که «فیلیپ هاموند» وزیر امورخارجه انگلیس روز یکشنبه سفارت این کشور در تهران را به‌طور رسمی بازگشایی کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته