دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رزاقی در گفتگو با آنا:

دولت نیازهای کشور را با واردات تأمین نکند

یک کارشنارس اقتصادی گفت: وظیفه دولت است که نیازهای کشور را از طریق تولید محصولات ایرانی برطرف کند.
کد خبر : 353613

ابراهیم رزاقی در گفتگو با خبرنگار حوزه اقتصاد کلان و بودجه گروه اقتصادی خبرگزاری آنا با اشاره به اینکه دولت نباید نیازهای کشور را از طریق واردات بدون حساب و کتاب تأمین کند، گفت: حمایت از تولید ملی وظیفه اصلی دولت و وزرایش است.


استاد بازنشسته اقتصاد تصریح کرد: دولت باید از صرف هزینه‌های غیرعادی در کشور جلوگیری کند و همچنین در برابر انتقال سرمایه از ایران به کشورهای مختلف دنیا راهکارهای اساسی را بیندیشد.


وی با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران همواره پس از پیروزی انقلاب اسلامی تحت شدیدترین تحریم‌ها قرار داشته است،گفت: در شرایط تحریم می‌توان از پول ملی کشورهای معامله‌کننده با ایران به منظور انجام تبادلات بانکی برای دورزدن تحریم‌ها استفاده کرد.


رزاقی اضافه کرد: متأسفانه شرکت‌های دولتی با انجام خام‌فروشی در حوزه‌های مختلف از پتروشیمی گرفته تا نفت بسیاری از منابع خدادادی ایران را تلف می‌کنند.


این استاد بازنشسته دانشگاه تهران اضافه کرد: دولت برای حمایت از تولید ملی باید از کالاهای خارجی که بدون حساب و کتاب وارد کشور می‌شوند مالیات أخذ کند تا با تزریق این مالیات به تولیدکننده ایرانی گامی محکم به منظور تقویت و حمایت از تولید ملی بردارد.


وی حمایت از تولید ملی را راهکار مبارزه با سوداگری دانست و افزود: متأسفانه در ایران شاهد رویش مشاغل جدیدی هستیم که منشأ این مشاغل سوداگری و دلالی است که منجر به تولید و اشتغال‌زایی مولد در کشور نمی‌شود.


انتهای پیام/4094/ 4122/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته