دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 شهريور 1394 - 10:38

مقام فرانسوی:‌ حمله فرد مسلح به قطار آمستردام به پاریس برنامه‌ریزی شده بود

یک مقام دادستانی فرانسه می‌گوید مرد مسلحی که جمعه هفته گذشته تلاش کرد در قطاری به مقصد پاریس به مسافران حمله کند، از قبل به‌خوبی برای آن برنامه‌ریزی کرده بود.
کد خبر : 35356

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از خبرگزاری فرانسه، «فرانسوا مولینز» از مقام‌های دادستانی فرانسه گفت: «ایوب خزانی» ۲۵ ساله، حامل ۲۷۰ گلوله، مسلسل و یک بطری بنزین بود.


براساس این گزارش، «مولینز» افزود: بررسی مکالمات تلفنی این مرد مراکشی نشان داد که کمی پیش از آغاز حمله ویدئوی منتشرشده به‌وسیله افراط‌گرایان را تماشا کرده بود.


حمله «ایوب خزانی» در قطار سریع‌السیر «تالیس» به‌وسیله سایر مسافران مهار شد. سه آمریکایی و یک انگلیسی که فرد مهاجم را از هدفش بازداشتند، نشان «لژیون دونور» فرانسه را به‌خاطر شجاعت دریافت کردند.


«مولینز» تصریح کرد:‌ تحقیقات رسمی درباره احتمال تروریستی بودن این حمله آغاز شده است و سایر مقام‌های اروپایی اطلاعاتی درباره سفرها و ارتباطات مظنون با افراط‌گرایان ارائه کرده‌اند.


گفته می‌شود که فرد مظنون برنامه‌ریزی برای انجام حمله تروریستی را رد کرد و گفته است که کیفی شامل سلاح را شب قبل پیدا کرده بود و قصد استفاده از آن برای سرقت از مسافران را داشت. با وجود این، دادستانی فرانسه اعلام کرده است که توضیحات «خزانی» در جریان بازجویی مبهم‌تر شد تا اینکه وی به‌کلی از صحبت کردن با بازجویان خودداری کرد.



انتهای پیام/

برچسب ها: حمله تروریستی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته