دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
محمدرضا اعتمادیان در خاطراتش:

چرا امام خمینی(ره) در «نوفل‌لوشاتو» گفتند سخنگویی ندارم

امام خمینی(ره) برای جلوگیری از سوءاستفاده اعضای نهضت‌آزادی در پاریس اعلام کردند، سخنگویی ندارم.
کد خبر : 353531
امام+خمینی+در+نوفل+لوشاتو+.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب گروه سیاسی خبرگزاری آنا، محمدرضا اعتمادیان، از مبارزین انقلابی و یار دیرین امام و رهبری دار فانی را وداع گفت.


اعتمادیان که در دوران تبعید امام خمینی(ره) در نجف نیز با ایشان دیدار کرده بود، در سال 1357 در معیت آیت‌الله صدوقی به دیدار امام خمینی(ره) در پاریس شتافت و به مدت دو هفته در آنجا حضور داشت. یکی از مسائلی که در آنجا توجه اعتمادیان را جلب کرد، دیوار نوشته‌هایی با این مضمون بود که «امام خمینی(ره) هیچ سخنگویی ندارند».


مرحوم اعتمادیان در بخشی از کتاب خاطرات خود که توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده است درباره این نوشته‌ها گفته است: «هنگامی که به دیدار امام «در پاریس» رفتیم، هنگام ورود به هتل، نوشته‌هایی به زبان‌های فارسی، عربی و انگلیسی با مضمون این که امام سخنگو ندارد، به چشم می‌خورد».


ظاهرا آقای ابراهیم یزدی خودش را خیلی نزدیک به امام جا می‌زد و سعی می‌کرد در مصاحبه‌ها نقش مترجم را ایفا کند و امام نگران شده بودند که او خود را به‌عنوان سخنگوی امام مطرح کند و مطالبی از خودش بگوید. همین مسأله باعث شده بود تا اعلامیه‌ مذکور در جاهای مختلف نصب شود.


مرحوم محمدرضا اعتمادیان از اعضای شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی بود که در عرصه‌های مختلفی مانند دانشگاه امام صادق (ع)، نایب تولیت آستان قدس رضوی، سازمان اوقاف، کمیته امداد امام خمینی (ره) و ساخت چندین درمانگاه به انقلاب اسلامی و ملت ایران خدمات ارزشمند بسیاری را ارائه کرده است.


انتهای پیام/4082/ 4122/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته