نیاز به سه هزار واگن جدید در شبکه ریلی مسافری
مسعود احمدی در گفتوگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا با بیان اینکه عمر متوسط ناوگان ریلی باید حداکثر به 15 سال برسد، افزود: بر اساس دستورالعمل جدید واگنهای بالای 55 سال اجازه سیر در خطوط ریلی کشور را نخواهند داشت. همچنین همه واگنهای مسافری دارای بیش از 30 سال عمر متوقف یا بازسازی میشوند.
وی با بیان اینکه بخشی از هزینه بازسازی و نوسازی را دولت تامین میکند، افزود: در بخش تکواگنهای سریعالسیر و واگنهای حومهای نیز راه آهن بخشی از هزینه نوسازی را برعهده میگیرد.
احمدی ادامه داد: بر اساس این ابلاغیه واگنهای مسافری بیش از 45 سال عمر مشمول بازسازی سنگین میشوند که در صورت اجرای آن میتوانند تا 45 سال نیز در خطوط ریلی حرکت کنند.
معاون فنی راه آهن تاکید کرد: از طرفی واگنهای 30 ساله در صورت بازسازی تا 45 سال و واگنهای دارای عمر بیش از 45 سال نیز با بازسازی تا 55 سال مجوز فعالیت در خطوط ریلی مسافربری کشور را خواهند داشت.
انتهای پیام/