دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

آب معدنی گران نمی‌شود

در حالی که وزارت نیرو پیشنهاد افزایش آب‌بهای مشترکان پر مصرف و تعدیل قیمت آب و برق را به دولت ارائه کرده است، گمانه زنی برای افزایش قیمت آب معدنی نیز قوت گرفته است.
کد خبر : 35327

دبیر انجمن آب‌های معدنی و آشامیدنی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا با تاکید بر اینکه آب معدنی لطمه‌پذیرترین صنعت در کشور محسوب می‌شود، گفت: در حال حاضر بیش از 95 درصد جامعه به شبکه شهری آب دسترسی دارند و به همین علت با به وجود آمدن مشکل اقتصادی در خانوارها، آب معدنی نخستین گزینه برای حذف از سبد خانوار محسوب می‌شود.


پیمان فروهر افزود: به علت دسترسی مردم به آب شهری، هر افزایش قیمتی در این صنعت می‌تواند لطمه بزرگی به واحدهای تولیدی بزند و بر همین اساس به دنبال افزایش قیمت نیستیم.


فروهر با بیان اینکه نخستین مشکل صنعت آب معدنی در کشور نظام قیمت‌گذاری آن است، تصریح کرد: متاسفانه بر خلاف سایر کشورها قیمت آب معدنی از سوی سازمان حمایت از مصرف‌کننده تعیین می‌شود.


دبیر انجمن آب‌های معدنی و آشامیدنی با بیان اینکه شش ماه نخست سال پیک مصرف این محصول است، اظهار کرد: سرانه مصرف آب معدنی در ایران 15 تا 20 لیتر است، در حالی که این میزان در کشور همسایه‌ای مانند ترکیه 130 لیتر است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته