دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 دی 1397 - 14:53
سفیر سوریه در لبنان:

دعوتنامه لبنان را دریافت کردیم/ عذرخواهی بابت عدم حضور در بیروت

سفیر سوریه در لبنان با بیان اینکه بیروت رسماً از دمشق برای حضور در کنفرانس اقتصادی دعوت کرد، گفت که بابت حضور نیافتن هیئتی از سوریه در لبنان عذرخواهی می‌کند.
کد خبر : 353107
76604daa-cf35-4582-86b1-7819a4a8c2ae.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از المیادین، «علی عبدالکریم» گفت: «دفتر ریاست جمهوری لبنان با ارسال دعوتنامه‌ به‌طور رسمی از دولت سوریه برای حضور در کنفرانس اقتصادی بیروت دعوت کرد، ولی طبیعی است که ما از حضور در این کنفرانس پوزش بخواهیم».


سفیر سوریه در لبنان افزود: «در لبنان بسیاری قاطعانه معتقدند که باید از سوریه برای حضور در کنفرانس اقتصادی دعوت کرد، ولی ما با احترام به نظر دولت لبنان، از حضور در بیروت خودداری کردیم».


وی درباره دلیل حضور نیافتن هیئتی از سوریه در لبنان تصریح کرد: «عذرخواهی ما طبیعی است، زیرا اتحادیه عرب از اقدامات اشتباهی که درحق دمشق مرتکب شده، درس نگرفته و در آنها تجدیدنظر نکرده است».


«علی عبدالکریم» با تأکید بر تمایل سوریه به حفظ حق حاکمیت، استقلال و منافع خود گفت: «ما تمایل زیادی داریم تا اگر برادرانمان از مواضع گذشته خود بازگشتند، با آنها باشیم. 


سفیر سوریه در لبنان گفت: «دمشق معتقد است کسانی که به اشتباه روی سقوط نظام سوریه شرط‌بندی کرده بودند اکنون درحال بررسی اوضاع برای خروج از این وضعیت آن هم در راستای منافع خود هستند. دو ملت لبنان و سوریه برادر یکدیگرند و اوضاع اقتصادی و معیشتی می‌طلبد که در کنار یکدیگر باشند».


وی تأکید کرد: «سوریه در زمینه‌های نظامی، سیاسی و دیپلماتیک پیروز شده و این پیروزی متعلق به همه شرافتمندان دنیا است».


انتهای پیام/4033


انتهای پیام/

برچسب ها: اتحادیه عرب دمشق
ارسال نظر
هلدینگ شایسته