دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 دی 1397 - 11:57
منبعی در کاخ سفید اعلام کرد:

استقرار پدافند موشکی آمریکا در اروپا برای مقابله با تهدیدات ایران

منبعی در کاخ سفید اعلام کرد که طبق راهبرد جدید دفاع موشکی آمریکا، پدافند ضد موشکی این کشور در اروپا مستقر شده است تا به مقابله با تهدیدات ایران بپردازد.
کد خبر : 353065
5c40230bd4375002678b45ec.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از تاس، منبعی در کاخ سفید بخش‌هایی از راهبرد جدید دفاع موشکی آمریکا را که دونالد ترامپ قصد دارد آن را اعلام کند، بیان کرد.


یک منبع ارشد دولت آمریکا با بیان اینکه واشنگتن در تقابل خود با مسکو و پکن به بازدارندگی اتمی به جای سپر موشکی متکی است، گفت: «آمریکا از بازدارندگی اتمی با هدف واکنش نشان دادن به تهدیدات اتمی احتمالی کشورهایی همچون چین و روسیه استفاده می‌کند».


وی افزود: «توان ما در زمینه دفاع موشکی در درجه نخست برای مقابله با تهدیدات کشورهای سرکش است، بنابراین نیروها (و تجهیزات نظامی و موشکی) که در اروپا مستقر هستند وظیفه دارند با تهدیدات فرامنطقه‌ای ایران مقابله کنند».


این مقام ارشد دولت آمریکا درباره نگرانی‌های روسیه و چین از سیاست‌های آمریکا در زمینه بازدارندگی اتمی، تصریح کرد: «ترامپ خلأ موجود درباره این نگرانی‌ها را با توسعه روابط خوب خود با رهبران این دو کشور پر می‌کند. توان دفاعی آمریکا در این زمینه کاملاً شفاف است».


قرار است ترامپ و «مایک پنس»، معاونش جلسه‌ای با «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی آمریکا در پنتاگون برگزار کنند تا در آن، راهبرد جدید آمریکا در حوزه دفاع موشکی ارائه شود. این راهبرد، نخستین گام آمریکا در حوزه دفاع ضد موشکی از 2010 تاکنون است.


انتهای پیام/4033/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته