دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 دی 1397 - 11:32

شورش افسران ونزوئلایی علیه مادورو

گروهی از نظامیان ونزوئلایی علیه رئیس جمهور این کشور شورش کردند.
کد خبر : 353057
BBSjzvf.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از نووستی، گروهی از نظامیان ونزوئلایی در اقدامی که رنگ‌وبوی خیانت به دولت این کشور را می‌دهد، با فرار به پرو خروج خود را از ارتش این کشور که زیر نظر نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا قرار دارد اعلام کردند.


آنها با بیان اینکه سرپرستی «خوان گوایدو»، رهبر مخالفان ونزوئلا را پذیرفته‌اند تأکید کردند دیگر به ارتش این کشور نخواهند پیوست. ستوان یکم «خوزه هایدالگو» در مصاحبه با شبکه NTN24 علاوه‌بر اعلام جدایی از ارتش ونزوئلا گفت که از زندان این کشور فرار کرده است، زیرا وی را به سرپیچی از دستورات حکومت متهم کرده‌اند.


«هایدالگو» با بیان اینکه نیکلاس مادورو را رئیس جمهور و فرمانده نیروهای مسلح ونزوئلا نمی‌داند، مدعی شد که وی منصب ریاست جمهوری را غصب کرده است.


به گزارش آنا، ونزوئلا چند وقتی است به صحنه تقابل میان نیکلاس مادورو و مجلس این کشور که در کنترل مخالفان قرار دارد، تبدیل شده است. رئیس جمهور ونزوئلا از مجلس خواسته است تا اقدامات ضد دولتی خود را متوقف کنند و در مقابل مجلس خواستار صدور دستور عفو عمومی نظامیان و شهروندانی است که بنا به ادعایشان، قصد دارند دموکراسی را به کشور بازگردانند.


انتهای پیام/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته