دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
استاندار خراسان‌رضوی مطرح کرد:

خراسان رضوی الگوی ملی در حوزه کسب و کار

استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به ظرفیت‌هایی که در خراسان رضوی وجود دارد، می‌توان از این منطقه، استانی الگویی در حوزه کسب‌وکار، توسعه اقتصادی و فرهنگی ساخت.
کد خبر : 352817
ContentImages_264749.jpg

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از استانداری خراسان رضوی، علیرضا رزم‌حسینی در دیدار با نماینده شهرستان بینالود و چناران و ائمه جمعه و مسئولان این شهرستان‌ها گفت: با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌هایی که در خراسان رضوی وجود دارد، می‌توان از این منطقه، استانی الگویی در حوزه کسب‌وکار، توسعه اقتصادی و فرهنگی ساخت.


وی افزود: برای این منظور طراحی و برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته و خراسان رضوی بر اساس تئوری و نظریه و نیز تجربه داخلی و جهانی به 12 منطقه اقتصادی تقسیم‌شده که بینالود و چناران منطقه چهارم اقتصادی هستند.


استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: در واقع این برنامه‌ریزی براساس الگوی تأییدشده‌ای است که به تأیید مقام معظم رهبری رسیده و رئیس‌جمهوری هم به‌طور رسمی آن را به استان‌های کشور ابلاغ کرد تا از آن الگو در مناطق خود استفاده کنند.


رزم‌حسینی با بیان اینکه هدف اقتصاد مقاومتی در این طرح تقویت اقتصاد خانواده روستایی و ایجاد شغل با محوریت مشاغل خرد است، ابراز امیدواری کرد که این طرح با همت همگانی اجرایی و محقق شود؛ زیرا رمز موفقیت همدلی در میان همه بخش‌ها و سلایق و حوزه‌هاست.


وی با بیان اینکه جامعه ما گرفتار تکاثر مال است، افزود: با این حال ما نتوانسته‌ایم از اموال هر چند خرد و بلااستفاده در منازل و در دست افراد برای تولید ثروت و توزیع و ارتقای معیشت و سطح رفاه جامعه استفاده کنیم.


استاندار خراسان رضوی عنوان کرد: باید با کمک نهادها و شرکت‌های توسعه‌گرا و خیّران توسعه این منابع و ظرفیت‌ها را تجمیع و مردم را وارد عرصه کرد که خود اقدامی در راستای توانمندسازی جوامع محلی و ورود آنان به اقتصاد است که امیدواریم سریع‌تر محقق شود.


به گزارش آنا، در این نشست محمد دهقان نماینده شهرستان‌های چناران و بینالود، ائمه جمعه، شهرداران و برخی دیگر از مسئولان آن گزارش‌هایی از توانمندی‌ها و وضعیت موجود این مناطق و نیازها و تحولات آنها در سال‌های اخیر و ضرورت‌های کنونی آن ارائه دادند و درخواست‌هایی هم درباره مسائل اصلی این مناطق داشتند.


انتهای پیام/4121/4062/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته