دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 دی 1397 - 08:30
المیادین بررسی کرد؛

نشست ورشو جبرانی برای شکست تحریم‌ها

آمریکا پس از ناامیدی از نتیجه‌بخش بودن تحریم‌های اقتصادی علیه ایران، این بار قصد دارد شانس خود برای مقابله با این کشور را با جلب حمایت دیگر دولت‌ها آزمایش کند.
کد خبر : 352806
1.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از المیادین، در چارچوب تحریم‌هایی که علیه ایران صورت می‌گیرد، ایالات‌متحده در حال زمینه‌سازی برای برگزاری نشست بین‌المللی در لهستان است که محوریت آن، هدف قرار دادن ایران و رسیدن به یک اجماع بین‌المللی در رابطه با آن است. در واقع آمریکا پس از ناامیدی از نتیجه‌بخش بودن تحریم‌های اقتصادی علیه ایران، این بار قصد دارد شانس خود برای مقابله با این کشور را با جلب حمایت دیگر دولت‌ها آزمایش کند!


انتخاب روزهای سیزدهم و چهاردهم فوریه (24 و 25 بهمن)‌ برای برگزاری این نشست، بر ارتباط مستقیم آن با سالروز 40 ساله شدن پیروزی انقلاب اسلامی و برپایی نظام اسلامی در ایران، تأکید می‌کند.


طی یک اقدام دیپلماتیک، وزیر خارجه ایران با مخاطب قرار دادن دولت لهستان که اجازه برگزاری این نشست را صادر کرده است، با انتشار عکسی از پناهندگان لهستانی که در دوران جنگ جهانی دوم از دست نیروهای نازی فرار کرده بودند و در اردوگاهی در اصفهان پناه داده شدند، بین اقدام انسانی ملت ایران و تصمیم دولت لهستان برای میزبانی از نشستی علیه ملت و نظام ایران مقایسه‌ای کرد و نوشت: «ننگ لهستان هیچ‌گاه پاک نخواهد شد؛ این کشور میزبان یک سیرک علیه ایران است، درحالی‌که ایران طی جنگ جهانی دوم لهستانی‌ها را نجات داد.»


آمریکا در این مسیر حرکت می‌کند و با فرستادن کادر دیپلماسی خود به پایتخت کشورهای مختلف به دنبال جلب موافقت دولت‌های بیشتری برای مشارکت در نشست مذکور است. گویا این زبان حال دیپلمات‌های آمریکایی است که در حال مرثیه‌خوانی برای تحریم‌ها هستند؛ تحریم‌هایی که نتوانست کار زیادی در مورد ایران از پیش ببرد.


دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، علی شمخانی نیز در رابطه با این تلاش‌های آمریکا گفت: «تبدیل تحریم‌ها از بالاترین سطح فشار، به یک کنفرانس و گردهمایی به معنای شکست است.»


به نظر می‌رسد لهستان در مربع طرف‌هایی قرار می‌گیرد که می‌توانند از این نشست، غنائمی برای خود به دست آورند، اما این غنیمت در مقابل آنچه ایران از دست می‌دهد، بسیار کم‌ارزش است؛ چراکه با میزبانی نشستی علیه ایران، همان‌طور که محمدجواد ظریف اشاره کرد، ننگی را برای خود می‌خرند. این حال و روز تمام دولت‌هایی است که قصد شرکت در نشست لهستان را دارند و چشم امید به عطایای آمریکا دوخته‌اند!


آمریکا به کمک دیپلماسی خود تلاش می‌کند دولت‌های بیشتری را برای مقابله با ایران و محکوم کردن آن با خود همراه کند و این اقدام، بازتابی از نیت‌های عداوت آمیز واشنگتن برای تغییر نظام ایران یا همان تغییر رفتاری است که آمریکایی‌ها از آن سخن می‌گویند. در حقیقت هدف آن‌ها از این اقدامات، منصرف کردن ایران از هدف اصلی‌اش، یعنی پایان دادن به رنج و سختی ملت فلسطین و رهانیدن آن از اشغال رژیمی است که انسانیت هیچ ارزشی برایش ندارد.


انتهای پیام/4106/


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته