دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 دی 1397 - 11:09
جانشین فرمانده ناجا خبر داد:

جولان 200 هزار سارق حرفه‌ای در کشور/ 65 درصد سرقت‌ها کشف می‌شود

جانشین فرمانده ناجا از جولان 200 هزار سارق حرفه‌ای در کشور خبر داد و اظهار کرد: با تلاش مأموران نیروی انتظامی 65 درصد سرقت‌ها در کشور کشف می‌شود.
کد خبر : 352751
6b2377b6-ed8b-4d8f-acbf-c33c7306aa1a.jpeg

به گزارش خبرنگار حوزه انتظامی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سردار ایوب سلیمانی صبح امروز در حاشیه همایش معاونان مقابله با سرقت پلیس آگاهی استان‌های کشور در جمع خبرنگاران گفت: وظیفه اصلی پلیس ایجاد نظم و امنیت و آرامش برای مردم است و موضوع سرقت بیشترین تأثیر را روی امنیت دارد؛ به‌طوری‌که بیش از ۲۰ درصد احساس ناامنی به دلیل وقوع انواع سرقت است و سرقت‌هایی که به حوزه زندگی مردم برمی‌گردد امنیت مردم را خدشه‌دار می کند.


وی گفت: موضوع سرقت همیشه مهم بوده و به‌همین دلیل تا نیمه سال قبل همیشه روند سرقت‌ها رو به کاهش بوده است؛ همچنین سرقت‌های خشن با کاهش قابل توجهی مواجه بوده است و ما تلاش خود را جهت کنترل سرقت بیشتر خواهیم کرد.


جانشین فرمانده ناجا ادامه داد: از سال قبل به دلیل مشکلاتی از قبیل بیکاری، حاشیه‌نشینی‌ها، عدم مدیریت صحیح معتادان متجاهر در جامعه و عدم پیش‌بینی مکان‌های مناسب برای درمان آنها سرقت رشد داشته است؛ از چند ماه پیش قرارگاه مقابله با سرقت را با رویکرد جدیدی فعال‌تر کردیم و طرح اقدام مبارزه قاطع با توسعه سرقت در ابعاد مختلف تهیه شده است که مهمتربن هدف جلسه امروز نیز توجیه مأموران برای اجرای برنامه‌های جدید بود.


سلیمانی گفت: سرقت خودرو 35 درصد سرقت‌ها را شامل می‌شود لذا در این حوزه باید توجه خود را بیشتر کنیم؛ بیش از 70 درصد سرقت‌ها در 10 استان صورت می‌گیرد که استان‌های تهران، البرز و اصفهان در رتبه‌های اول تا سوم قرار دارند لذا باید در استان‌های مورد نظر بیشتر فعال شویم.


جانشین فرمانده ناجا تصریح کرد: سارقان حرفه‌ای در کشور حدود 200 هزار نفر هستند و از طرفی 60 درصد سرقت‌ها توسط سارقان حرفه‌ای سابقه‌دار انجام می‌شود لذا باید تمرکز خود را روی این افراد بیشتر کنیم؛ البته با وجود مشکلات اقتصادی سارقان اولی نیز افزایش داشته‌اند و باید آن‌ها را هم کنترل کرد.


وی افزود: سارقان وقتی جنسی را سرقت می‌کنند به سراغ مالخرها می‌روند لذا ما تمرکز خود را روی حوزه‌ها و گلوگاه‌ها افزایش خواهیم داد؛ در حال حاضر با تلاش مأموران ما بیش از 65 درصد سرقت‌ها در کشور کشف می‌شود.


سلیمانی ادامه داد: 97 درصد سرقت خودرو در کشور کشف می‌شود و از طرفی با تلاش ماموران 85 درصد آن در ماه اول کشف می‌شود.


جانشین فرمانده ناجا گفت: سامانه‌ای را طراحی کردیم به عنوان نمایشگاه مجازی اموال مکشوفه سرقتی تا مردم اموال خود را شناسایی کنند و ما اموال مسروقه‌ای که مالک اصلی آن مشخص نباشد را در این سامانه بارگذاری می‌کنیم تا این اموال به صاحبان اصلی بازگردد لذا پیشرفت خوبی در این زمینه در تهران داشتیم و امیدواریم در کشور نیز مفید واقع شود.


سلیمانی درباره جمع‌آوری معتادان اظهار کرد: مکان‌های مناسبی را در تهران برای جمع‌آوری معتادان پیش‌بینی کردیم و بنا داریم تا قبل از عید معتادان تهران را جمع‌آوری کنیم.


انتهای پیام/4110/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته