دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 شهريور 1394 - 12:52

مطهری: اتهام فتنه نمی‌تواند دلیل قانع‌کننده‌ای برای جلوگیری از تشکیل احزاب باشد

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه «به صرف اتهام‌زنی، نمی‌توانیم افراد را از حقوق اجتماعی‌شان محکوم کنیم»، گفت: متهم شدن اشخاص به فتنه نمی‌تواند دلیل قانع‌کننده‌ای برای جلوگیری از تشکیل احزاب باشد و اگر هم بحث فتنه را مطرح می‌کنند، باید فتنه به معنای واقعی خودش مطرح بشود.
کد خبر : 35274

علی مطهری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، درباره برخی هجمه‌ها به حزب جدیدالتأسیس اتحاد ملت ایران اسلامی، گفت: ما باید مطابق قانون اساسی عمل کنیم و قانون اساسی کار حزبی و تشکیل حزب را برای آحاد ملت مجاز دانسته است.


وی با بیان اینکه «اگر مخالفتی با تشکیل حزبی می‌شود، باید همراه با دلیل باشد»، اظهار کرد: صرف اتهام فتنه و براندازی نمی‌تواند دلیل قانع‌کننده‌ای برای جلوگیری از تشکیل یک حزب باشد و اگر بحث فتنه را مطرح می‌کنند، باید فتنه به معنی واقعی خودش و با توجه به ریشه‌ها و همه طرفهای آن مطرح بشود، کسانی که زمینه فتنه را فراهم کردند و کسانی که آن را شعله‌ور کردند.


عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: تنها کسانی که بر اساس حکم قضائی از حقوق اجتماعی‌شان محروم شده‌اند نمی‌توانند حزب تشکیل دهند، نه هرکسی که ما او را فتنه‌گر بنامیم.


مطهری تصریح کرد: وجود گروه‌ها و احزاب منتقد و مخالف به نفع کشور و حتی به نفع طرف مقابل است چون همواره او را با چالش مواجه می‌کند و باعث پیشرفت و تکامل وی می‌شود.


به گزارش آنا، حزب اتحاد ملت ایران اسلامی در ۳۱ فروردین‌ماه امسال با موافقت کمیسیون ماده ۱۰ احزاب از وزارت کشور مجوز گرفت. در بیانیه اعلام موجودیت این حزب آمده است که جمعی از فرزندان ملت بر آن شده‌اند تا به پشتوانه قانون اساسی و به اتکای حقوق ملت مندرج در فصل سوم آن گامی نو در جهت پیشبرد آرمان‌های انقلاب و نیازهای اصلاحات بردارند.


عصر پنج‌شنبه گذشته -29 مرداد- نخستین کنگره حزب اتحاد ملت ایران اسلامی با حضور اصلاح‌طلبان و فعالان سیاسی در سالن اجلاس سران برگزار و طی آن علی شکوری راد به عنوان دبیر کل این حزب انتخاب شد. موضوع تشکیل این حزب اصلاح‌طلب، به شدت از سوی رسانه‌های وابسته به طیف تندروی اصولگرایان مورد هجمه قرار گرفت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته