دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

حجم تامین مالی واحدهای تولیدی در بانک سپه دو برابر شد

مدیرعامل بانک سپه با اشاره به حمایت این بانک از طرح‌های تولیدی گفت: حجم فعالیت بانک برای تامین مالی واحدهای تولیدی در قالب تخصیص و اعطای تسهیلات از سال 1392 تا پایان مرداد ماه 94 نزدیک به دو برابر شده است.
کد خبر : 35255

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، سید کامل تقوی نژاد با بیان اینکه مجموعه تسهیلات پرداختی از مردادماه 92 تا مردادماه 94 به بخش‌های مولد اقتصادی رقمی معادل 155 هزار میلیارد و 658 میلیون ریال بوده است، افزود: در سال جاری بیش از 5 میلیارد و 400 میلیون دلار تسهیلات برای تامین مالی طرح‌های بزرگ کشور تخصیص داده شده است.


وی اظهار کرد: بانک سپه از مرداد ماه 92 تا پایان مردادماه 94 بالغ بر 120 هزار میلیارد ریال تسهیلات بابت تامین سرمایه در گردش و بیش از 20 هزار میلیارد ریال تسهیلات سرمایه ثابت به واحدهای تولیدی و مولد پرداخت کرده است.


تقوی نژاد با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای تسریع و تسهیل وصول مطالبات غیرجاری در بانک سپه گفت: مجموعه بانک سپه در کنار اقدامات داخلی نظیر طراحی سامانه وصول مطالبات، تشکیل شورای عالی سیاستگذاری وصول مطالبات و ایجاد واحد تخصصی به همین نام در مدیریت‌های مناطق و شعب ممتاز، از همه ظرفیت‌های موجود برای وصول مطالبات معوق استفاده می‌کند.


وی از کاهش نسبت مطالبات غیرجاری بانک به کل تسهیلات خبر داد و گفت: این نسبت در مرداد سال 92 معادل 16 درصد بود که با 5/3 واحد درصد کاهش به 5/12 درصد در پایان سال 93 رسید.


تقوی نژاد با تاکید بر این که قطعاً رفع محدودیت‌های شبکه بانکی و کاهش هزینه بنگاه‌های تجاری در تامین مواد اولیه و مدیریت صحیح رفع تحریم می‌تواند آثار مثبتی در اقتصاد کشور داشته باشد، ادامه داد: البته این موضوع با در نظر گرفتن اصول اقتصاد مقاومتی و مدیریت وجوه آزادشده و سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های کشور با اتکا به ظرفیت‌های داخلی، امری قطعی خواهد بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته