دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نصرالله سجادی:

پیشرفت خوبی در ورزش داشتیم

نصرالله سجادی گفت: در سال‌های اخیر پیشرفت خوبی در ورزش داشتیم و در بازی‌های آسیایی نتایج خوبی کسب کردیم.
کد خبر : 352422

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، نصرالله سجادی در جلسه مجمع عمومی کمیته ملی المپیک گفت: کاروان ورزشی ایران در بازی‌های آسیایی در 15 دوره شرکت کرده است که در این دوره در جایگاه ششم قرار گرفت که البته با توجه به موضوع دوپینگ در رده پنجم قرار خواهد گرفت. در این 15 دوره حضور در بازی‌های آسیایی کاروان ورزشی ایران در سه دوره در جایگاه پنجم قرار گرفت. در رشته‌های ورزشی مختلف در بازی‌های آسیایی مدال کسب کردند که مطابق معمول کشتی اولین رشته ورزشی است که در بازی‌های آسیایی تعداد مدال‌هایش زیاد است. در طول این 15 دوره حضور در بازی‌های آسیایی کاروان ورزشی ایران 69 مدال به دست آورده است.


وی گفت: در بازی‌های آسیایی جاکارتا مجموع مدال‌ها بعد از بازی‌های آسیایی تهران در جایگاه دوم است و از نظر مرغوبیت مدال‌ها هم در جایگاه سوم قرار گرفته‌ایم که این موضوع خودش نشان از موفقیت ورزش ایران است. از مواردی که در بازی‌های آسیایی به‌صورت استثنا باید بیان کنیم این است که بعد از بازی‌های آسیایی تهران بالاترین میزان شرکت‌کننده را در بازی‌های آسیایی جاکارتا داشتیم و بیشترین مدال را در ماده‌های مختلف کسب کردیم. همچنین پیش‌بینی کسب مدال در اکثر رشته‌ها قبل از بازی‌های آسیایی درست بود. رشته کشتی پیش‌بینی کرده بود که سه مدال طلا کسب می‌کند که این تعداد به پنج مدال رسید. پیش‌بینی در مورد رشته تیراندازی درست نبود. آنها پیش‌بینی کرده بودند که مدال طلا کسب کنند اما موفق نشدند. همچنین فدراسیون کبدی هم پیش‌بینی کسب دو مدال طلا داشت که محقق شد.


سجادی گفت: در این بازی‌ها با توجه به تعداد زیاد شرکت‌کنندگان و تنوع مکان‌ها برای نخستین بار در بیش از هشت شهر این رقابت‌ها برگزار شد. ما در هفت شهر ورزشکار داشته‌ایم که مدیریت این تعداد نفرات و همکاری‌ها حاصل موفقیت کاروان ورزشی ایران بود. در طول بازی‌های آسیایی اتفاقات خوبی رقم خورد و پیروزی‌هایی به‌دست آمد که باعث خرسندی مردم ایران شد. این دوره یکی از موفق‌ترین دوره‌ها بود که هماهنگی بین نهادها به‌خوبی انجام شد. ما در ستاد عالی بازی‌ها جلسات منظمی داشتیم و با سرپرستان تیم‌ها هم هماهنگی خوبی داشته‌ایم. به‌نظرم این دوره یکی از استثناترین دوره‌ها بود. همچنین حضور موفق بانوان را نباید نادیده بگیریم و این دوره نسبت به همه دوره‌های گذشته از نظر تعداد مدال، بانوان ما بیشترین مدال را کسب کردند و همچنین تعداد شرکت‌کنندگان بانوان هم نسبت به دوره‌های قبل افزایش داشت.


انتهای پیام/4051/4057/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته