دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

فراخوان روحانیون کاروان‌های حج تمتع اعلام شد

روحانیون واجد شرایط برای اعزام به حج تمتع 1398 می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه کارگزاران فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری آمادگی خود را برای اعزام به حج اعلام کنند.
کد خبر : 352342

حجت‌الاسلام علی پروانه در گفتگو با خبرنگار حوزه حج و زیارت گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا از اعلام فراخوان روحانیون کاروان‌های حج تمتع 1398 خبر داد و گفت: حدود 650 روحانی واجد شرایط امسال برای اعزام در حج 1398 دعوت شدند.


وی افزود: روحانیون واجد شرایط می‌توانند با مراجعه به صفحه شخصی خود در سامانه کارگزاران فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری  تا پایان روز 6 بهمن 1397 آمادگی یا انصراف خود را در این سامانه اعلام کنند. کسانی که انصراف خود را اعلام کنند، در صورت داشتن شرایط در اولویت اعزام سال 1399 قرار خواهند گرفت.


مدیر جذب و ساماندهی معاونت فرهنگی حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه طول سفر زائران ایرانی در حج تمتع بین 35 تا 40 روز پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: با توجه به‌ضرورت همراهی روحانیون کاروان در طول سفر و به دلیل برهه طولانی زمان اعزام و برگشت تدریجی کاروان‌ها، روحانیون حتماً به امکان حضور در کل دوره سفر توجه داشته باشند. زیرا امكان برگشت پیش از موعد فراهم نیست و با توجه به گرمای موسم حج کسانی كه به دلیل پزشكی، توان همراهی در كاروان را ندارند حتماً از اعلام آمادگی خودداری کنند. البته تمامی روحانیون، معین و معینه‌ها توسط هیئت پزشكی مورد معاینات و آزمایش پزشكی قرار خواهند گرفت.


وی با بیان اینکه استعلام فعلی به معنی دعوت برای حج 1398 نخواهد بود، اظهار کرد: این مرحله از فراخوان روحانیون حج تنها جهت كسب اطلاع برای برنامه‌ریزی‌های بعدی است. داوطلبانی كه برای اعزام اعلام آمادگی می‌کنند پس از تعیین تعداد دقیق كاروان هر استان بر اساس اولویت بومی بودن به استان تخصیص داده خواهند شد. معین و معینه‌های کاروان‌ها نیز بلافاصله بعد از تخصیص روحانیون دعوت می‌شوند.


پروانه گفت: افراد فراخوان شده روحانیون دارای پرونده فعال اعزامی در سال‌های 1394 و پیش از آن هستند. روحانیونی که در سال‌های قبل از سال 1390 اعزام شده‌اند جهت برگشت به چرخه اعزام باید آمادگی خود را به‌صورت مکتوب به مدیریت جذب و سازماندهی اعلام کنند تا در صورت ایجاد فرصت از ظرفیت ایشان بهره‌برداری شود. در صورت عدم اعلام آمادگی افراد فراخوان شده و عدم تأمین نیازها گروه‌های بعدی جهت تکمیل اعلام خواهند شد.


انتهای پیام/4072/4090/ن


انتهای پیام/

برچسب ها: حج تمتع
ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۵
۰
سلام کی اسامی دعوت شده گان ارسال می شود
هلدینگ شایسته