دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 دی 1397 - 21:42
در دانشگاه امام صادق(ع)؛

نشست جستاری در روایات طبی در پرتو ملاحظات فقهی ـ اصولی برگزار شد

نشست علمی مطالعات میان‌رشته‌ای اسلام و سلامت با حضور علما و اساتید حوزوی و دانشگاهی امروز به میزبانی دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد.
کد خبر : 352323
290045.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نخستین نشست علمی مطالعات میان‌رشته‌ای اسلام و سلامت با عنوان «جستاری در روایات طبی در پرتو ملاحظات فقهی ـ اصولی» با حضور علما و اساتید حوزوی و دانشگاهی به میزبانی دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد.


نخستین نشست علمی مطالعات میان‌رشته‌ای اسلام و سلامت با عنوان «جستاری در روایات طبی در پرتو ملاحظات فقهی ـ اصولی» با حضور علما و اساتید حوزوی و دانشگاهی به میزبانی دانشگاه امام صادق(ع) در محل سالن همایش‌های آیت‌الله مهدوی کنی(ره)  برپا شد.


مخاطبین این نشست اعضای هیئت‌ علمی گروه‌های فلسفه دین، فلسفه علم، الهیات، قرآن و حدیث و فقه و حقوق و افرادی از حوزه سلامت که علاقه‌مند به مطالعات بین‌رشته‌ای مانند اخلاق پزشکی، طب ایرانی و فلسفه پزشکی هستند نیز حضور خواهند داشت.


در این نشست پس از خیرمقدم  و تبیین اولیه اهداف برگزاری نشست توسط معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و دبیر کمیسیون توسعه پژوهش در نظام سلامت با آموزه‌های دینی، ریاست دانشگاه امام صادق(ع) با عنوان «نگاهی به ملاحظات اصولی مغفول در بررسی روایات طبی» سخنرانی می‌کند و مسئله تقریر، عرف، علم، معصوم، تعزیر، تنجیز، حقیقت و اعتبار را مورد بحث قرار داد.


در ادامه دومین سخنرانی را آیت‌الله علیدوست از فضلا و مدرس دروس خارج حوزه علمیه قم در خصوص «روش‌شناسی استنباط گزاره‌های طبی از نصوص دینی، فلسفه فقه و گستره شریعت» ارائه کرد.


آیت‌الله محقق‌داماد به‌عنوان سومین سخنران در خصوص راه‌کارهای اصولی در برداشت، مبین و تحلیل روایات طبی، تعارض بین اخبار و گزاره‌های حقیقیه و خارجیه» مطالب لازم را ارائه کرد.


نشست علمی مطالعات میان‌رشته‌ای اسلام و سلامت با عنوان «جستاری در روایات طبی در پرتو ملاحظات فقهی ـ اصولی» ساعت ۱۷ امروز به کار خود پایان داد.


انتهای پیام/4108/ 4122/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته