دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 شهريور 1394 - 15:48
با حضور مدیر عامل سازمان زیباسازی شهر تهران؛

برگزیدگان دومین جشنواره نورآرایی شهری تقدیر شدند

برگزیدگان نخستین جشنواره نورآرایی شهری، صبح روز دوم شهریور ماه با حضور مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران، جمعی از مدیران سازمان، اعضای هیات داوران و طراحان شرکت کننده در جشنواره تقدیر شدند.
کد خبر : 35232

به گزارش گروه اجتماعی آنا، عیسی علیزاده با بیان اینکه در تقویم رسمی کشور مناسبت‌های متعددی وجود دارد که ضرورت نورآرایی و نورپردازی شهری را بیشتر کرده است، گفت: حضور شرکت‌کنندگان در این جشنواره با تعامل بیشتر متخصصان این حوزه با سازمان برای رسیدن به این هدف کمک کننده است و سازمان زیباسازی شهر تهران از برگزاری برنامه‌هایی مانند جشنواره نورآرایی شهری استقبال می‌کند.


به گفته مدیر عامل سازمان زیباسازی شهر تهران، شهردار تهران و معاونت خدمات شهری شهرداری تهران بارها در جلسات بر زندگی شبانه تهران تاکید داشته‌اند. اصلی‌ترین لازمه زندگی شبانه نور است و بسیاری از شهروندان به دلایل مختلف مانند شرایط کاری یا تحصیلی روزها امکان حضور در سطح شهر را ندارند. شهر برای همه شهروندان است و باید شرایطی برابر برای آنها فراهم شود.


وی ادامه داد: نورپردازی، نورآرایی و توجه به نور ویژگی‌هایی مانند امنیت را می‌تواند در شهر فراهم کند که با بهبود شرایط نور، بسیاری از آسیب‌ها، مشکلات و جرایمی که در سطح شهر اتفاق می‌افتد، می‌تواند در فضای مناسب و پیشگیرانه کاهش یابد. سازمان زیباسازی شهر تهران سالانه هزینه مناسبی را برای نورپردازی و نورآرایی شهر می‌پردازد که منجر به افزایش امنیت، نشاط شهروندان و رونق اقتصادی می‌شود.


علیزاده با تاکید بر اینکه بسیاری از بناهای فاخر و تاریخی در شهر تهران وجود دارند، اضافه کرد: سازمان زیباسازی برای نورپردازی و نمای زیبای شبانه این بناها برنامه هایی دارد که علاوه بر شناسایی بناهای منطقه 12 شهرداری ، یک مسیر نورآرایی و نورپردازی را هم شناسایی کرده است.


مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با اشاره به اینکه نورپردازی احجام و مجسمه‌های شهری، از دیگر برنامه‌های سازمان زیباسازی است، گفت: مجسمه‌ها معمولا در شب حجم تاریکی پیدا می‌کنند که نه تنها ممکن است جاذبه بصری نداشته باشند بلکه زائده‌هایی در سطح شهر هستند. بر همین اساس سازمان زیباسازی برای چگونگی نورپردازی این احجام برای اینکه هم در شب و هم روز مورد توجه قرار بگیرند تلاش می‌کند.


گفتنی است معاونت فنی و طرح‌های شهری سازمان زیباسازی طی فراخوانی به مناسبت فرارسیدن عید سعید فطر، مسابقه طراحی نورآرایی موقت را در قالب دومین جشنواره نورآرایی شهر تهران برگزار کرد که 13 اثر منتخب به صورت نمونه در میدان امام حسین (ع) و پیاده‌راه 17 شهریور پس از اجرا مورد بازدید و قضاوت اعضای علمی کمیته نور و شهروندان قرار گرفتند.


این جشنواره با بیش از 103 شرکت کننده، 73 اثر رسیده به دبیرخانه، 13 اثر منتخب و سه تن برگزیده به کار خود پایان داد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته