دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
چهل سالگی انقلاب/11

نمازی: قانون اساسی بهترین میزان برای تحقق آرمان‌های انقلاب است

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران گفت: باید دستاوردهای چهل ساله انقلاب را با قانون اساسی مطابقت دهیم تا متوجه شویم چقدر به اهداف و آرمان‌های انقلاب رسیده‌ایم.
کد خبر : 352290

علی‌محمد نمازی در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره به فرارسیدن چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی اظهار کرد: پیروزی انقلاب اسلامی خصوصاً در سال‌های ابتدایی، دستاوردهای زیادی برای کشور داشت.


وی با بیان اینکه متأسفانه در این چهل سال جشن پیروزی انقلاب را محدود به پخش تصاویر و شعارهای انقلابی کرده‌ایم، تصریح کرد: باید گزارشی از عملکردها ارائه دهیم و اینکه در طول این چهل سال که مردم انقلابی در آن زحمات زیادی را برای کشور متحمل شده‌اند، چقدر توانسته‌ایم به آرمان‌ها و اهداف انقلاب دست پیدا کنیم.


عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران با تأکید بر اینکه قانون اساسی کشور می‌تواند بهترین سنجش برای میزان تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی باشد، بیان کرد: با مرور اصل سوم قانون اساسی به‌خوبی می‌توان جایگاه امروز کشور را با آرمان‌های اولیه که در قانون اساسی کشور بیان شده است مطابقت داد.


نمازی با ذکر بند اول این اصل از قانون عنوان کرد: ایجاد محیط مساعد برای رشد فضائل اخلاقی بر اساس ایمان و تقوا و مبارزه با مظاهر فساد و تباهی از بندهای قانون اساسی است، چقدر در این زمینه موفق بوده‌ایم؟ 


وی تصریح کرد:  متأسفانه کشور در طول چهل سال انقلاب اسلامی در بالابردن سطح آگاهی‌های عمومی در همه زمینه‌ها با استفاده صحیح از مطبوعات و رسانه‌های گروهی و وسایل دیگر هم نتوانسته آن جایگاهی را که انتظار یک کشور اسلامی است برآورده سازد. 


عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران با اشاره به تصریح بر آموزش رایگان در کشور در تمام سطوح و تعمیم آموزش عالی پیشرفت کشور در این بند از قانون را موفق ارزیابی و تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی همچنین در طرد کامل استعمار و جلوگیری از نفوذ اجانب راه سختی را پیموده و به درجات خوبی در این زمینه دست یافته است.


نمازی با بیان اینکه قانون اساسی کشور بر مشارکت عامه مردم در تعیین سرنوشت سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خویش تأکید فراوان دارد، اظهار کرد: خوشبختانه مردم همواره در تعیین سرنوشت سیاسی خود مشارکت گسترده‌ای داشته و هیچ‌گاه کشور را به حال خود رها نکرده‌اند و همواره در شرایط سخت همراه مسئولان نظام بوده‌اند.


وی با اشاره به بند 9 اصل سوم قانون اساسی مبنی بر رفع تبعیض‌های ناروا و ایجاد امکانات عادلانه برای همه در تمام زمینه‌های مادی و معنوی، گفت: رعایت این بند از قانون همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده، اما باید توجه بیشتری در این زمینه باشد. چرا که هنوز راه زیادی برای رسیدن به عدالت در کشور پیش‌رو داریم. 


عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران خاطرنشان کرد: در بندی از قانون اساسی بر ایجاد نظام اداری صحیح و حذف تشکیلات غیرضروری تأکید شده است. نظام اداری کشور اکنون نیازمند بازنگری است و دولت زیاده از حد بزرگ شده که نباید اینگونه باشد.


وی تقویت کامل بنیه دفاع ملی از طریق آموزش نظامی عمومی برای حفظ استقلال و تمامیت ارضی را مورد تأکید قرار داد و گفت: خوشبختانه در طول انقلاب اسلامی پیشرفت‌های شایسته‌ای در حوزه دفاعی داشته‌ایم که لازمه نظام اسلامی است.


نمازی گفت: اقتصاد صحیح و عادلانه منطبق بر ضوابط اسلامی و ایجاد رفاه و رفع فقر و برطرف ساختن هر نوع محرومیت تغذیه، مسکن، بهداشت و بیمه از مواردی است که گریبانگیر کشور است. چرا که با توجه به منابع، امکانات و جوانان فرهیخته و تحصیل‌کرده، هنوز نتوانسته‌ایم آنگونه که باید در کشور از محرومیت خارج کنیم.


عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران خاطرنشان کرد: با نگاه به بندهای قانون متوجه خواهیم شد که هرچند مسیر برنامه‌ریزی کشور با هدف پیشرفت و عدالت بوده، اما هنوز برای رسیدن به جایگاهی که در شأن ملت بزرگ ایران است، کار زیادی در پیش داریم.


انتهای پیام/4034/ 4122/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته