دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 دی 1397 - 15:35

محمود عباس رئیس «مجموعه 77 + چین» شد

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ریاست مجموعه 77 + چین را که قرار است در نیویورک تشکیل شود برعهده گرفت.
کد خبر : 352219
AP17267476616440-e1506316379668.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از فلسطین الیوم، «محمود عباس» برای دریافت سمت جدید خود به‌عنوان رئیس مجموعه «77 + چین» وارد نیویورک شد. این سمت قرار است فردا در مراسمی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به وی محول شود.


رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین قرار است در این مراسم از طرف ملت فلسطین از سازمان ملل متحد بابت محول کردن ریاست این مجموعه به دولت فلسطین قدردانی کند.


قرار است در این مراسم «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد، «ماریا اسپینوزا» رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد و «محمود عباس» حضور داشته باشند. مجمع عمومی سازمان ملل متحد در اکتبر 2018 (مهرماه سال جاری) با 146 رأی موافق در مقابل سه رأی مخالف آمریکا، رژیم صهیونیستی و استرالیا با ریاست فلسطین بر مجموعه «77 + چین» موافقت کرده بود.


محمود عباس را در این سفر «صائب عریقات» رئیس کمیته اجرایی تشکیلات خودگردان، «ریاض مالکی» وزیر امور خارجه، «مجدی الخالدی» مشاور محمود عباس در امور دیپلماتیک و «ریاض منصور» نماینده دائم فلسطین در سازمان ملل متحد همراهی می‌کنند.


مجموعه «77 + چین» به‌عنوان بزرگ‌ترین انجمن رایزنی کشورهای درحال توسعه سازمان ملل متحد با هدف گسترش منافع اقتصادی و توسعه‌محور کشورهای عضو تأسیس شده است. ریاست این مجموعه، عالی‌ترین ارگان سیاسی در ساختار سازمانی محسوب و انتخاب آن بر مبنای اصل گردشی میان منطقه آفریقا‍، آسیا و آمریکای لاتین انجام می‌‌شود.


دوره ریاست در مجموعه 77 یک‌ساله است و رئیس گروه فردی است که به‌عنوان سخنگوی گروه عمل و اقدام‌های این مجموعه را در بخش‌های گوناگون هماهنگ می‌کند.


انتهای پیام/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته