دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 بهمن 1393 - 12:02
فانی در هشتمین همایش دو سالانه بسیج دانش آموزی:

امسال اردوهای راهیان نور با سلامت کامل برگزار شد

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه این وزارتخانه در جهت شناخت فرهنگ بسیج گام‌های موثری را برداشته است گفت: امسال اردوهای راهیان نور با سلامت کامل برگزار شد.
کد خبر : 3521

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در مراسم هشتمین همایش دو سالانه بسیج دانش آموزی که صبح امروز برگزار شد با اشاره به ویژگی‌های بسیج از دیدگاه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری گفت: بیانات حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری برای ما یک تذکر است و البته راهنمای عمل ما تا بتوانیم یک بسیجی به معنای واقعی باشیم.


وی تاکید کرد: ۱۲ سالی را که دانش آموزان تحصیل می‌کنند، بهترین فصلی است که می‌توانیم آن‌ها را با تفکرات و فرهنگ بسیجی آشنا کنیم.
فانی اظهار کرد: بسیجی مرتبط با خداست و همه بسیجیان به طور حتم الهی‌اند. از دیگر ویژگی‌های یک بسیجی اخلاص در عمل است. همانطور که امام خمینی (ره) می‌فرمایند‌ «بسیج لشکر مخلص خداست».
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به دیگر ویژگی‌های بسیجی ادامه داد: بسیجی هر کاری را که انجام می‌دهد برای رضای خداست و به طور حتم بر اساس گفته مقام معظم رهبری کسی که از بیرون انگیزه می‌خواهد دستمزد طلب می‌کند ولی شخصی که از درون خود انگیزه می‌گیرد از چه کسی دستمزد بخواهد؟ اصل گمنامی و بی‌نشانی از دیگر ویژگی‌های بسیجیان است همانطور که امام خمینی فرمودند «بسیج میعاد پابرهنگان و معراج اندیشه پاک اسلامی است».
وی افزود: بسیجی اهل حضور در صحنه، ‌عمل مجاهدانه، زندگی شهادت طلبانه، تلاش عاشقانه و منصفانه، پیشرو و خط شکن بودن، دغدغه‌مندی و مسئولیت پذیری، آرمان خواهی توام با عمل گرایی، نظم و انضباط، ‌اعتدال‌گرایی و فعال و با نشاط بودن است.
وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر صحبت‌های مقام معظم رهبری در خصوص رفتار بسیجی عنوان کرد: بسیج سیاسی است اما سیاسی کار و جناحی نیست و ما باید در بسیج دانش آموزی نسبت به شناخت فرهنگ بسیجی گام برداریم و تلاش کنیم دانش آموزان را با این فرهنگ آشنا کنیم.
فانی با اشاره به اینکه بسیج یک فرهنگ است و ما باید فرهنگ بسیجی را در دانش آموزان نهادینه کنیم بیان کرد: دوازده سالی را که دانش آموزان در مدرسه درس می‌خوانند بهترین فصلی است که می‌توانیم تفکرات و فرهنگ دانش آموزی را تقویت کنیم و به آینده حرکت بسیج امیدوار باشیم.
فانی در ادامه از معاونت پرورشی و بسیج دانش آموزی خواست تا با ایجاد زمانی بیشتر در مدارس دانش آموزان را به سمت شناخت فرهنگ بسیجی سوق دهند.
وی ادامه داد: وقتی یادگیری اتفاق می‌افتد که منجر به تغییر در رفتار شود و اگر چنین نباشد نمی‌توانیم ادعا کنیم تغییر به وجود آمده است.
وی با اشاره به زمینه‌های تغییر اظهار کرد: تغییر دانش، بینش، ‌رفتار فردی و گروهی می‌تواند جامعه را متحول کند و بسیج دانش آموزی رفتار مطلوب نسبتا پایدار را در دانش آموزان و جامعه نمودار می‌کند.
وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه عملکرد ۱۸ ماهه اخیر آموزش و پرورش موید توجه به بسیج دانش آموزی است گفت: در وزارتخانه تمهیدات مناسبی برای همکاری با ستاد بسیج دانش آموزی در نظر گرفته شده است و ما تلاش می‌کنیم این فرهنگ را در دانش آموزان ایرانی نهادینه کنیم.
وی از به سلامت برگزار شدن اردوهای راهیان نور اظهار خرسندی کرد و گفت: اردوهای راهیان نور خوشبختانه امسال با سلامت کامل برگزار شد و باید از ستاد بسیج دانش آموزی به خاطر این موضوع تشکر کنم و همچنین امیدوارم با همفکری و همدلی بتوانیم در آموزش درس آمادگی دفاعی تغییرات خوبی را ایجاد کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته