دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
از بروخه تا لیگ ایران؛

تراکتورسازی، بیست و ششمین تجربه مربیگری لیکنز

جورج لیکنز در بیست و ششمین تجربه مربیگری خود، تراکتورسازی را هدایت خواهد کرد.
کد خبر : 352041
جورج لیکنز399.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، سرمربی 69 ساله تراکتورسازی دوران فوتبال خود را به عنوان یک مدافع در باشگاه‌های کشور خود سپری کرد. باشگاه‌هایی که معروف‌ترین آن‌ها کلوب بروخه بود و لیکنز 9 سال را در این تیم گذراند. لیکنز مربیگری را از سال 1984 با تیم سرسل بروخه آغاز کرد و پس از سه سال راهی اندرلخت شد اما دوران مربیگری لیکنز در این تیم بیشتر از یک فصل نشد و او ناچار شد یک دهه را در تیم‌‌هایی چون بروخه، میشلن، سرسل بروخه، شارلوآ، موسکرون سپری کند. در این مدت یک سال هم راهی ترکیه شد و هدایت ترابوزان‌‌اسپور را برعهده گرفت.


تمام افتخارات وی در آغاز دهه 90 به پایان رسید و او تنها در سال‌‌های 1990 و 1991 بود که با کلوب بروخه صاحب عنوان قهرمانی لیگ و جام حذفی کشور بلژیک شد.


در سال‌های بعد، او مربیگری تیم‌های ملی بلژیک، الجزایر، تونس و مجارستان را عهده‌دار شد اما موفقیتی کسب نکرد. آخرین تجربه مربیگری او هم در لیگ تونس بود که بدون هیچ موفقیتی در باشگاه النـجـم‌‌الرياضی الساحلی گذشت تا تراکتورسازی بیست و ششمین تجربه وی در مربیگری باشد.


بدیهی است که از نظر آمار و ارقام و افتخارات، جان توشاک نامی بزرگ‌تر از لیکنز بود و مشخص نیست که چرا تراکتورسازی با مربی قرارداد بسته است که سه دهه از آخرین افتخارات وی گذشته است؟


انتهای پیام/4051/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته