دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 دی 1397 - 09:10
صبح امروز؛

هواپیمای باری ارتش حوالی کرج سقوط کرد/ 15 نفر فوت کردند

یک فروند هواپیمای باری 707 ارتش در زمان فرود در فرودگاه فتح دچار سانحه شد.
کد خبر : 352037
1397102409030998116367364.jpg

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا؛ دقایقی پیش یک فروند هواپیما در حوالی فرودگاه فتح کرج دچار سانحه شد.


این هواپیما که 10 سرنشین داشته، دچار آتش‌سوزی شده و هنوز از میزان خسارت‌ها و تلفات احتمالی این سانحه هنوز اطلاعی در دست نیست.


پیرحسین کولیوند رئیس اورژانس کشور با تأیید این خبر گفت: خبر سقوط هواپیمایی در منطقه صفادشت ساعت هشت و 30 دقیقه صبح امروز با اطلاعات مردمی به سامانه 115 اطلاع داده شد که بلافاصله نیروهای امدادی به محل حادثه اعزام شدند.


بر اساس این گزارش، مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات نیز در خصوص سقوط هواپیمای بوئینگ 707 گفت: هواپیمای باری سقوط کرده در این‌ حادثه، یک بوئینگ 707 بوده که در صفادشت سقوط کرده است؛ این هواپیما قصد داشته به‌دلیل مشکلات فنی در فرودگاه فتح به زمین بنشیند که از مسیر منحرف‌ شده و متأسفانه در صفادشت سقوط کرده است.


وی افزود: این حادثه ساعت 8 و 30 دقیقه صبح امروز رخ داده است و هواپیمای مذکور حامل گوشت  بوده که در انتهای فرودگاه فتح دچار سانحه شد. در طی این حادثه ۸۱ نفر از نیروهای هلال‌احمر البرز، تهران و سازمان امداد و نجات به همراه ۷ آمبولانس، ۵ وانت کمک‌دار، یک خودروی نجات و ۲ تیم آنست به محل حادثه اعزام شدند.


بر همین اساس، ناصر چرخ‌ساز مدیرعامل سازمان هلال‌احمر استان البرز گفت: 8 تیم امدادی هلال‌احمر در محل سقوط هواپیما حضور دارند و عملیات جست‌و‌جو در شهرک مسکونی آغاز شده است.


از طرفی در پی این حادثه حسن جهانشاهلو، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فردیس برای بررسی موضوع راهی محل حادثه شده است.


به گفته دادستان فردیس هنوز از تعداد مصدومان و کشته شدگان احتمالی خبری در دست نیست.


بررسی‌ها نشان می‌دهد این هواپیمای نظامی که از بیشکک می‌آمده قصد وارد کردن کالاهای اساسی به کشور داشته است تا این اجناس از فرودگاه پیام به نقاط مختلف کشور منتقل شود؛ خلبان هواپیما اشتباهی باند فرودگاه فتح را به‌جای باند فرودگاه پیام می‌بیند و آنجا فرود می‌آید و چون طول باند کوتاه بوده است، هواپیما به دیوار انتهای باند برخورد می‌کند.


هواپیمای بوئینگ ۷۰۷ نیروی هوایی حدود ۴۳ سال سن داشته است.


بر اساس این گزارش، مجتبی خالدی در خصوص مصدومان و فوتی‌های این حادثه گفت: تاکنون مهندس پرواز زنده از هواپیما خارج شده و به بیمارستان منتقل شده است؛ از 16 سرنشین این هواپیما 15 نفر فوت کرده و یک نفر زنده مانده است.


بر اساس جدیدترین اطلاعات به‌دست آمده، اسامی گروه پرواز بوئینگ ٧٠٧ سانحه دیده به شرح زیر است:


سرهنگ خلبان معلم قجاوند
سرهنگ خلبان معلم ندری
سرهنگ خلبان سلیمانی
سرهنگ خلبان عبدلی
مهندس پرواز مهدوی
مهندس پرواز علیزاده


انتهای پیام/4071/4087/خ


انتهای پیام/

برچسب ها: سقوط هواپیما کرج
ارسال نظر
هلدینگ شایسته