دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 دی 1397 - 12:17
ارداقیان عنوان کرد:

پرداخت هزینه‌های بیمارستان رحیمیان منوط به وصول طلب از بیمه‌هاست

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: پرداخت هزینه‌ها و مطالبات بیمارستان رحیمیان الوند منوط به وصول طلب دانشگاه از بیمه‌هاست.
کد خبر : 352003
رحیمیان.jpg

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا، مشکلات بیمارستان خیریه رحیمیان شهر الوند از مرداد امسال به مرور عیان شد و این در حالی بود که در آن زمان تنها یک ماه حقوق کارکنان این بیمارستان پرداخت نشده بود. از آن زمان تاکنون پرداخت‌نشدن مطالبات از سوی مراکز بیمه‌ای و نیز دانشگاه علوم پزشکی قزوین موجب شده تا مسئولان بیمارستان خیریه رحیمیان به دنبال تعطیلی این بیمارستان باشند.کاری که موجب شده کارکنان این بیمارستان به‌شدت نگران امنیت شغلی خود باشند.


محمدحسن ارداقیان مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قزوین در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا در خصوص این معضل اظهار کرد: حل این مشکل مستلزم تخصیص ردیف بودجه و تأمین اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه است. دانشگاه علوم پزشکی قزوین در همان سال نخستین که از بیمارستان رحیمیان خرید خدمت کرد، قرار بر این بود که بودجه برای این امر تخصیص بدهد. تا سه سال پیش بودجه اختصاص یافت؛ اما پرداخت نشد و از سه سال پیش تاکنون ردیف بودجه خرید خدمت نیز حذف شده است.


پرداخت مطالبات بیمارستان رحیمیان از محل درآمد اختصاصی دانشگاه


وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی قزوین در این مدت از محل درآمد اختصاصی، مطالبات این بیمارستان و بقیه بیمارستان‌های خصوصی را پرداخت می‌کرد؛ اما با توجه به اینکه درآمد اختصاصی این دانشگاه هم از محل طلب‌ها از بیمه‌هاست و این طلب‌ها نیز به‌موقع وصول نشده است، خود دانشگاه علوم پزشکی نیز در پرداختی‌هایش به مشکل برخورده است؛ چراکه فقط یک بیمارستان نیست و باید مطالبات تمام بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی از همین محل درآمد اختصاصی پرداخت شود؛ بنابراین مشکل بزرگی در پرداختی‌ها به‌وجود آمد و با وجود پیگیری‌ها، بودجه و امتیازی به دانشگاه تعلق نگرفت.


ارداقیان ادامه داد: اخیراً نشست‌هایی برای حل این مشکل با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین، مسئولان استان قزوین و نیز مدیران بیمارستان رحیمیان برگزار شده و راهکارهایی برای برطرف کردن این مسئله ارائه شده است. ما نیز به‌خوبی نگرانی مسئولان بیمارستان رحیمیان را درک می‌کنیم؛ چراکه مدیریت بیمارستان با دستان خالی کار خیلی سختی است.


باید مطالبات دانشگاه از بیمه‌ها به‌‌موقع وصول شود


مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار کرد: از طرفی منابع بودجه‌ای نیز باید وجود داشته باشد یا اینکه حداقل مطالبات دانشگاه از بیمه‌ها به‌موقع وصول شود تا بتوانیم پرداختی‌ها را انجام دهیم و مشکل را برطرف کنیم.


وی گفت: در یک نشست مسئولان بیمه‌ها نیز حضور داشتند و قرار بر این شد تا راهکارها بررسی شود و نهایت به شیوه‌ای کاری کرد که حداقل منجر به تعطیلی بیمارستان نشود.


بیمه‌ها مطالبات را پرداخت نکرده‌اند


ارداقیان در پاسخ به این سؤال که چرا وقتی ردیف بودجه‌ای برای خرید خدمت در نظر گرفته نشده، خرید خدمت متوقف نشد؟ گفت: تا زمانی که بیمه‌ها بدهی‌های خود را به‌موقع پرداخت می‌کردند، از محل مطالبات بیمه‌ای، هزینه‌های خرید خدمت را به بیمارستان‌ها پرداخت می‌کردیم و می‌توانستیم جوابگوی هزینه‌های خرید خدمت باشیم و تلاش‌مان در راستای این امر بود که قرارداد خرید خدمت لغو نشود تا کمکی به مردم منطقه الوند باشد؛ اما حدود یک سال است که بیمه‌ها نیز مطالبات دانشگاه علوم پزشکی قزوین را به‌موقع پرداخت نکرده‌اند و همین امر موجب بروز این مشکلات شده است. به هر حال اگر قرار است که طرح خرید خدمت ادامه یابد، باید مسئولان استان و نیز سازمان برنامه و بودجه کمک کنند تا دوباره ردیف بودجه به صورت پایدار ادامه یابد تا منابع هزینه‌ای این طرح تأمین شود.


مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین افزود: ساخت یک بیمارستان 120 تختخوابی در منطقه 4 الوند آغاز شده که تا سه سال آینده راه‌اندازی خواهد شد. این بیمارستان یک ساختمان اهدایی توسط شهرداری الوند بوده و قرار بر این است که کارهایی روی آن انجام شود تا تغییر کاربری یابد. این اقدام در راستای آسایش و استفاده مردم از خدمات درمانی با تعرفه دولتی است. ضمن اینکه اکنون نیز خدمات سرپایی در قالب کلینیک‌های ویژه در الوند به مردم ارائه می‌شود.


این در حالی است که تعدادی از شهروندان در تماس‌های مکرر با خبرگزاری آنا، از مشکلات بسیار فراوان در خصوص خدمات درمانی الوند گله‌مند هستند و مدعی هستند که ساختمان مورد اشاره برای بیمارستان 120 تختخوابی مدت‌هاست که در مرحله پی‌ریزی متوقف شده است و پیشرفتی ندارد.


به گزارش آنا، روز گذشته ابوالفضل محمدزاده مدیرعامل بیمارستان رحیمیان در بازدید داود محمدی رئیس کمیسیون اصل ۹۰ و نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی از این بیمارستان اظهار کرده است: مشکلات از جایی آغاز شد که مطالبات به‌موقع پرداخت نشد و ۶ ماه از پایان قرارداد بیمارستان با دانشگاه علوم پزشکی گذشته و هیچ اقدامی صورت نگرفته و این در حالی است که از سال ۹۶ به بیمارستان بدهی دارد.


داود محمدی رئیس کمیسیون اصل ۹۰ در مجلس شورای اسلامی نیز گفته است که صحبت‌هایی با دانشگاه علوم پزشکی در خصوص بیمارستان رحیمیان شده و آنان معتقدند بیمارستان زیاده‌خواه است؛ اما در عین حال نسبت به پیگیری مشکلات بیمارستان رحیمیان قول مساعد داد.


پیگیری‌های خبرنگار آنا برای پاسخ و توضیح مسئولان مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان قزوین نیز در خصوص بدهی‌ها به این بیمارستان ادامه دارد و در صورت اظهار نظر منتشر می‌شود.


انتهای پیام/4103/4062/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته