دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 دی 1397 - 17:06
توسط مجمع آسیایی اعلام شد؛

استاد دانشگاه تهران در فهرست ۵۰ دانشمند زن برجسته آسیا

عضو هیئت‌ علمی گروه مهندسی صنایع غذایی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران در فهرست ۵۰ دانشمند زن برجسته آسیا قرار گرفت.
کد خبر : 351957
1547292675-449.jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط‌ عمومی دانشگاه تهران، زهرا امام‌جمعه، عضو هیئت علمی گروه مهندسی صنایع غذای پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران، یکی از سه زن ایرانی در فهرست ۵۰ دانشمند زن برجسته آسیا شناخته شد.


رئیس پردیس بین‌المللی ارس که پیش از این جزو 1 درصد دانشمندان برتر جهان از سال ۲۰۱۴ تاکنون بوده است یکی از سه زن برجسته ایرانی است و نام وی در کتاب «شرح حال دانشمندان زن آسیا » که توسط انجمن آکادمی‌های علوم و مجامع علمی آسیا (AASSA) منتشر شده است به چشم می‌خورد.


این انتخاب توسط انجمن آکادمی‌های علوم و مجامع علمی آسیا و از میان نامزدهای معرفی‌شده از سوی ۳۰ آکادمی در منطقه آسیا و اقیانوسیه صورت گرفته است و در نهایت شرح حال ۵۰ تن از برجسته‌ترین زنان آسیا در رشته‌های علوم و مهندسی در کتاب مزبور منتشر شده است. همچنین این کتاب حاوی ۹ پرسش و پاسخ از هر یک از بانوان دانشمند برتر آسیاست.


هدف از گردآوری این مجموعه ارائه الگوهای موفق برای دختران و زنان و تشویق آنان برای پیشرفت و ادامه تحصیل در رشته‌های علمی است.


انتهای پیام/4123/


انتهای پیام/

برچسب ها: دانشگاه تهران
ارسال نظر
هلدینگ شایسته