دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
جام ملت‌های آسیا؛

آشنایی با معز علی پدیده جام ملت‌های 2019

در دیدار تیم‌های قطر و کره‌شمالی، معز علی مهاجم قطری موفق شد به تنهایی چهار گل به ثمر برساند.
کد خبر : 351941
المعز علی.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، المعز علی زين‌العابدين عبدالله مهاجم آماده این روزهای فوتبال قطر، در روز 19 آگوست 1996 در کشور سودان به‌دنیا آمد. این مهاجم 180 سانتی‌متری از جمله بازیکنان قطری بود که در سال 2015 راهی تیم بلژیکی یوپن شد و پس از گذراندن دورانی یک ساله در این تیم، به باشگاه لخویا بازگشت، باشگاهی که از سال 2017 به الدحیل تغییر نام داد و به یکی از مدعیان لیگ قهرمانان آسیا بدل شد.


المعز تنها 17 سال داشت که به تیم ملی قطر دعوت شد و در شرایطی که با تیم قطر در سال 2014 قهرمان مسابقات جوانان آسیا شده بود، در همان سال قهرمانی مسابقات غرب آسیا را هم با تیم بزرگسالان این کشور جشن گرفت. وی همان بازیکنی است که در دیدار رفت الدحیل و پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا، تنها گل بازی را وارد دروازه پرسپولیس کرد.


او تا پیش از جام ملت‌های آسیا در 28 بازی ملی 10 گل به ثمر رسانده بود اما در بازی‌های جام ملت‌های آسیا عملکردی فوق‌العاده از خود نشان داد و پس از زدن یک گل در بازی نخست، موفق شد در برابر کره‌شمالی پوکر کرده و چهار گل به‌ثمر برساند.


به این ترتیب او با اختلاف دو گل نسبت به سردار آزمون نزدیک‌ترین رقیب خود، در صدر جدول گلزنان آسیا قرار گرفت و محتمل‌ترین گزینه برای کسب عنوان آقای گلی رقابت‌ها به‌شمار می‌آید.


انتهای پیام/4051/ 4122/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته