دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
جام ملت‌های آسیا؛

ضعیف‌ترین تیم‌های تاریخ جام ملت‌‌ها؛ از یمن تا کره‌شمالی

تیم کره‌شمالی با خوردن 10 گل در جام ملت‌ها، به ضعیف‌ترین تیم جام تا امروز تبدیل شد.
کد خبر : 351937
asian-cup-759.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، در طول رقابت‌های جام ملت‌های آسیا در ادوار مختلف، تیم‌های ضعیفی شرکت کرده‌اند که با نتایج ضعیف، نام خود را در طول تورنمنت ماندگار کرده‌اند. اولین بار تیم یمن جنوبی در سال 1976 در بازی با ایران هشت گل خورد و در مجموع با خوردن 9 گل در دو بازی و بدون گل زده، به کار خود در تورنمنت خاتمه داد.


چهار سال بعد، تیم بنگلادش آماری فوق‌العاده ضعیف ثبت کرد و در چهار مسابقه خود، دو گل زد و در مقابل 17 گل خورد. از جمله شکست‌های بنگلادش در این دوره می‌توان به باخت مقابل ایران(7-0) و چین(6-0) اشاره کرد.


تایلند در سال 1996 نیز دیگر تیمی بود که تنها با گل‌های فراوانی که مقابل عربستان، عراق و ایران دریافت کرد، به یاد آورده می‌شود. تایلندی‌ها در این مسابقات دو گل زدند و 13 گل خوردند، از جمله 6 گل در دیدار با عربستان تا ضعیف‌ترین تیم آن دوره شناخته شوند.


در سال 2007 نوبت به مالزی بود که در برابر چین(5-1) و مقابل ازبکستان(5-0) شکست بخورد. مالزی در آخرین دیدار خود دو گل از ایران هم دریافت کرد تا آمار ضعیف مسابقات را به نام خود ثبت کند.


عربستان در سال 2011 با سه شکست از جمله باخت(5-0) مقابل ژاپن دیگر تیم ضعیف تاریخ این مسابقات بود. اما ضعیف‌تر از این تیم، هند سال 2011 بود که در برابر بحرین، استرالیا و کره‌جنوبی سه گل زد و 13 گل دریافت کرد.


پس از این تیم‌ها نوبت به فلسطین در دوره قبل رسید که طی سه مسابقه 11 گل دریافت کرد و سرانجام امسال کره‌شمالی با خوردن 10 گل در دو بازی، نام خود را به‌عنوان یکی دیگر از تیم‌های ضعیف تاریخ مسابقات ثبت کرد.


انتهای پیام/4051/ 4122/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته