![طراحی و ساخت ماشین های بالانس در کشور](/files/fa/news/1403/9/30/714115_261.png)
صداوسیما آیینه و ویترین تکثر موجود در جامعه باشد
![علیرضایی.jpg](/c-files/old/1397/10/23/636829934839998650.jpg)
به گزارش گروه استانهای خبرگزاری آنا از اداره کل روابط عمومی استانداری قزوین، نصرتالله علیرضایی در ستاد اجرایی نکوداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که با حضور مدیران استان قزوین و به ریاست استاندار در سالن جلسات دفتر استاندار برگزار شد، بیان کرد: هر برنامه و طرحی که بخواهیم در رسانه ملی و یا هر سیستم و سازمانی در رابطه با انقلاب اجرا و عملیاتی کنیم باید یک تحلیلی از شرایط و وضعیت موجود داشته باشیم.
وی گفت: برهمین اساس صداوسیما پیش از تدوین هر برنامهای درخصوص بزرگداشت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی باید تحلیل خود را براساس نیازسنجی و مسئلهشناسی مخاطبان و بهویژه با در نظر گرفتن رقبای خود ارائه کند.
مدیرکل روابط عمومی استانداری قزوین افزود: صداوسیما باید تحلیلی از میزان و درصد مخاطبین خود در مقایسه با رسانههای رقیب مانند شبکههای ماهوارهای، اینستاگرام و تلگرام داشته باشد و اگر به این فضا توجه نشود، برنامهها به همان صورت کلیشهای تکرار خواهد شد.
دبیر شورای اطلاعرسانی استان قزوین اظهار کرد: واقعیت موضوع این است که جامعه ما از یک تکثر سیاسی، فرهنگی و اجتماعی برخوردار است و رسانه ملی باید در برنامهریزیهای خود به این تکثر توجه کند.
علیرضایی گفت: انتظار میرود صداوسیما ویترین و آیینه تکثر موجود در جامعه باشد تا بتواند مخاطبین را به سمت برنامههای خود جلب و جذب کند.
وی بیان کرد: در این راستا پیشنهاد میشود صداوسیما در آستانه چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با برگزاری تریبونهای آزاد در میادین شهر به صورت غیررسمی و حتی بدون لوگو صداوسیما و همچنین تهیه گزارشهای زنده و مردمی اقدام کند تا مخاطبین پیام و مطالبات خود را در این قبیل برنامهها پیدا و از آن استقبال کنند.
مدیرکل روابط عمومی استانداری قزوین افزود: از طرف دیگر پیشنهاد میشود به جای برنامههای رسمی و مدیرمحور، صداوسیما با استفاده از ظرفیت جوانان، احزاب، سازمانهای مردمنهاد و رسانهها برنامههایی را تولید و پخش کند که نمایندگان اقشار و گروههای مختلف بتوانند دیدگاهها و تحلیلهای خود را از دستاوردها و خدمات انقلاب اسلامی در 40 سال گذشته بیان کنند.
علیرضایی عنوان کرد: اگر مردم صدای خود را در این برنامهها پیدا کنند، قطعاً تمایل و گرایش به سمت رسانههای خارجی کمتر خواهد شد.
انتهای پیام/4103/4062/
انتهای پیام/