دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

3 روش برای نوسازی بافت‌های فرسوده شهری

وزیر راه و شهرسازی در حاشیه نمایشگاه بازآفرینی شهری از 3 روش برای بازسازی بافت‌های فرسوده شهری خبر داد و گفت: مردم را باید به بازسازی بافت فرسوده تشویق کنیم.
کد خبر : 351853
BQ4K1857.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه راه و شهرسازی گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، نخستین نمایشگاه بین‌المللی مسکن و شهرسازی و بازآفرینی شهری صبح امروز با حضور محمد اسلامی وزیر و معاونین  راه و شهرسازی  در مصلای تهران برگزار شد.


این نمایشگاه که از ۲۳ تا ۲۵ دی ماه ۹۷ در مصلای امام خمینی در حال برگزاری است با رونمایی از نخستین استارت‌آپ ویکند شهری همراه خواهد بود.


قرار بود بر اساس دعوت روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی در ابتدا وزیر مسکن و شهرسازی با افتتاح رسمی این نمایشگاه برای خبرنگاران سخنرانی کند که به علت عدم هماهنگی لازم پس از گذشت دو ساعت از حضور خبرنگاران، وی بعد از اقامه نماز به جمع خبرنگاران برای پاسخگویی پیوست.


محمد اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه یکی از نکات مهم برای دولت تدبیر و امید پروژه بازآفرینی شهری است، تصریح کرد: با امکانات و منابع مالی و مشاوره‌های لازم مردم را تشویق کنید تا به بهینه‌سازی و بازسازی فرسوده اقدام کنند.


وی با اشاره به اینکه ۳ روش کلیدی برای بازسازی و بازآفرینی شهری در نظر گرفته شده است توضیح داد: اولین موضوع کسانی هستند که ساکن بافت‌های فرسوده و مالک این ملک‌ها هستند که بر اساس این طرح می‌توانند خانه‌های خود را با تسهیلات ارائه شده بازسازی کنند.


وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: دسته دوم کسانی هستند که در املاک و مستغلات سرمایه‌گذاری  می‌کنند و می‌توانند با سرمایه‌گذاران نیز در این موضوع مشارکت کنند. دسته سوم اراضی مربوط به دولت است که دولت به شرکت‌های سرمایه‌گذاری واگذار کرده و با اولویت اینکه خانه اولی‌ها را در نظر بگیرند می‌بایست زمین‌های دولتی را ساخته و تحویل متقاضیان دهند.


انتهای پیام/4083/ن


انتهای پیام/

برچسب ها: بافت فرسوده
ارسال نظر
هلدینگ شایسته