دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 دی 1397 - 13:41
در دانشگاه زابل؛

کنفرانس بین‌المللی «گرد‌و‌غبار در جنوب غرب آسیا» برگزار می‌شود

کنفرانس بین‌المللی «گرد‌و‌غبار در جنوب غرب آسیا» به میزبانی دانشگاه زابل برگزار می‌شود.
کد خبر : 351802
636564623ثبت_نام_بدون_کنکور_کارشناسی_ارشد_دانشگاه_زابل_97.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، کنفرانس بین‌المللی گرد‌و‌غبار در جنوب غرب آسیا به میزبانی دانشگاه زابل در روزهای سوم تا پنجم اردیبهشت 98 برگزار می‌شود.


برای این همایش محورهای همچون شناسایی فرایندهای مؤثر در ایجاد گردوغبار (محیطی، اقلیمی و انسانی)، پایش و پیش‌بینی، طوفان‌های گردوغبار و ریز گردها، مدلسازی طوفان‌های گردوغبار و ارزیابی مدل‌های مورد استفاده، انتقال ریزگردها، مکانیسم و فرایندها و گردوغبار و اقلیم در نظر گرفته شده است.


همچنین منشأ گردوغبار و کانی‌شناسی، کاربرد سنجش از دور و سیستم اطلاعات جغرافیایی در تحقیقات گردوغبار، اثرات ریزگردها بر کیفیت هوا، سلامت انسان و محیط‌زیست و اثرات اقتصادی و اجتماعی ریزگردها و خسارات حاصل از آن‌ها از دیگر محورهای مهم این همایش است.


در بخش دیگری از همایش گرد‌و‌غبار در جنوب غرب آسیا به موضوعاتی مانند همکاری محلی، ملی و بین‌المللی در کاهش وقوع گردوغبار و اثرات ریزگردها و تدابیر و راهکاری عملی جهت کاهش گردوغبار و پیامدهای ناشی از آن‌ها پرداخته می‌شود.


لازم به ذکر است که مسئول روابط بین‌الملل دانشگاه کویه (Koya University) کردستان عراق برای حضور استادان این دانشگاه در کنفرانس اعلام آمادگی کرده است.


آخرین مهلت ارسال مقالات برای این همایش اول اسفند 97 و آخرین مهلت ثبت‌نام 22 فروردین 98 است کنفرانس فوق الذکر نیز در تاریخ سوم الی پنجم اردیبهشت 98 در دانشگاه زابل برگزار می‌شود.


گفتنی است دانشگاه زابل در سال‌های اخیر موفق به کسب رتبه‌هایی همچون کسب عنوان رئیس دانشگاه نمونه در امر نماز و نیایش، مقام دوم در رتبه‌بندی عملکرد شورای فرهنگی دانشگاه‌های سراسر کشور و کسب عنوان رئیس دانشگاه برگزیده در حمایت از انجمن‌های علمی دانشجویی شده است. 


انتهای پیام/4113


انتهای پیام/

برچسب ها: دانشگاه زابل
ارسال نظر
قالیشویی ادیب