دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
احمدی‌روشن در گفتگو با آنا:

استفاده ابزاری از نام شهدا خیانت به آرمان آنهاست

پدر شهید احمدی ‌روشن گفت: زنده نگاه داشتن یاد و نام شهدا کاری بسیار پسندیده است، اما استفاده ابزاری از نام شهید برای مقاصد مختلف سیاسی، خیانت به آرمان شهداست.
کد خبر : 351699
636829028819992245_md.jpg1111.jpg

رحیم احمدی‌روشن در گفتگو با خبرنگار حوزه حماسه و مقاومت گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، درباره خصوصیات اخلاقی شهید مصطفی احمدی‌روشن گفت: شهید مصطفی در دوران تحصیل به کلاس و درس بسیار اهمیت می‌داد و برای گرفتن نمره‌های بالاتر همواره در تکاپو و تلاش بود.


پدر شهید احمدی‌روشن بیان کرد: شهید مصطفی در دوران تحصیل در دانشگاه هم رویه تحصیلی خود را کنار نگذاشت و همیشه برای رسیدن به مدارج بالاتر تلاش می‌کرد، تا جایی‌ که بر خود تکلیف دید که باید تحصیل را رها کند و برای پیشبرد اهداف نظام و کشور وارد میدان عمل شود.



وی در پاسخ به چگونگی زنده نگاه‌داشتن یاد و نام شهدا، گفت: زنده نگاه داشتن یاد و نام شهدا برای الگو گرفتن نسل‌های جوان‌تر و آیندگان بسیار نیکو و پسندیده است، حتی با تکرار خاطرات شهدا، خصوصیات شهدا و بیان تلاش‌ها و زحماتی که آنها برای رسیدن به مقام والای شهادت متحمل شدند، می‌توانیم الگو‌های مناسبی را برای هدایت جامعه ارائه کنیم. اما استفاده ابزاری از نام شهدا برای رسیدن به مقاصد سیاسی، خیانتی بزرگ به شهدا و انقلاب است.


پدر شهید مصطفی ادامه داد: مشکل از جایی پدیدار می‌شود که برخی از نهاد‌ها و یا سازمان‌ها از نام شهید استفاده ابزاری می‌کنند و در پشت نام مقدس شهید پنهان می‌شوند تا کم‌کاری‌ها و قصور در انجام وظیفه شرعی، قانونی، اجتماعی و مدیریتی خود را توجیه کنند.


وی با ابراز خرسندی نسبت به طرح گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا با عنوان «رسم یاران» که تاکنون در 100 شماره به‌صورت روزانه خاطره‌ای از یک شهید نقل می‌شود، گفت: معرفی شهید، تنها معرفی شخصیت، منش و بیان خصوصیات نیکوی یک انسان خدایی نیست، بلکه معرفی بیش از پیش راه شهادت و ایثار و از خودگذشتگی است که از کربلا و سید و سالار شهیدان منشاء گرفته است. البته این کار اجر دنیوی و اخروی بسیاری دارد.


پدر شهید مصطفی احمدی‌روشن در پاسخ به این سؤال که شما چه کردید که فرزندی صالح و شایسته همچون مصطفی به شما عطا شد، گفت: در تمام دوران زندگی‌ام کار و تلاش صادقانه‌ داشتم و هیچ‌گاه ذره‌ای مال حرام و شبهه‌دار به زندگی‌ام راه ندادم و با لقمه حلال مصطفی را بزرگ کردم. در تمام مراحل زندگی به مصطفی ارزش و بهاء دادم، برای نظرات و سخنانش گوش شنوا بودم.


وی ادامه داد: برای مصطفی سنگ صبور بودم، هم پدرش بودم و هم دوستش تا جایی‌که شهید مصطفی تمام مشکلاتش را با من درمیان می‌گذاشت و همیشه دعای خیرم پشت سر مصطفی بود. 



پدر شهید احمدی روشن متذکر شد: پدر‌ها و مادر‌ها با سیره عملی می‌توانند در تربیت فرزندان خود مؤثر باشند تا فرزندان با تأسی به والدین خود راه درست زندگی را در پیش بگیرند. چون فرزندان بسیار هوشیار هستند و تمام رفتار‌ها و اعمال والدین را به‌عنوان راه درست ملکه ذهن خود قرار می‌دهند.


پدر شهید مصطفی احمدی‌روشن، در پایان با آرزوی موفقیت و خوشکامی برای نسل جوان و آینده‌ساز مملکت و دانشجویان، حرکت در خط ولایت و تأسی به رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب را راه‌گشای تمام مشکلات و موانع موجود در جامعه دانست.


یادآور می‌شود؛ شهید مصطفی احمدی روشن دانشمند برجسته هسته‌ای، 21 دی 1390 در یک عملیات تروریستی توسط عوامل رژیم صهیونیستی با استفاده از بمب کنار خودرو به شهادت رسید. 21 دی 1397 هفتمین سالروز شهادت این شهید گرانقدر بود و اکنون هفت سال است که ایران اسلامی از وجود این دانشمند هسته‌ای بی‌بهره مانده است. البته آنچه زنده و جاوید خواهد ماند یاد شهیدان و آرمان‌های بلند امام(ره) و هدایت‌های روشنگرانه رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران است که راه تعالی را برای مصطفی‌های دیگر روشن خواهد کرد.


انتهای پیام/4072/4100/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته