دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 شهريور 1394 - 12:02

برگزاری نخستین جلسه شورای حکام آژانس پس از جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای

شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز سه‌شنبه برای نخستین‌بار پس از جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای در وین تشکیل جلسه می‌دهد.
کد خبر : 35169

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌ نقل از رویترز، «یوکیا آمانو» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار است امروز سه‌شنبه درباره جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای میان ایران و قدرت‌های غربی به شورای حکام آژانس گزارش ارائه کند.


بر اساس این گزارش، این برای نخستین‌بار پس از دستیابی ایران و گروه ۵+۱ به جمع‌بندی است که شورای حکام با ۳۵ عضو تشکیل جلسه می‌دهد.


در اطلاعیه‌ای که آژانس هفته گذشته درباره این جلسه منتشر کرده بود، آمده است:‌ قرار است در نشست آینده درباره راستی‌آزمایی و نظارت بر برنامه هسته‌ای ایران در راستای قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد و همچنین تاثیرات اقتصادی آن برای آژانس تبادل نظر شود.


روز گذشته (دوشنبه) خبرگزاری «آسوشیتدپرس» به‌ نقل از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارش کرد: اجرای وظایف آژانس بر اساس جمع‌بندی هسته‌ای، سالانه 9 میلیون دلار هزینه در بر خواهد داشت و هزینه کلی نظارت در دوره توافق حدود 140 میلیون دلار خواهد بود.


نشست ویژه امروز سه‌شنبه آژانس با این هدف برگزار می‌شود که از 35 عضو آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پرسیده شود آیا با نقش نظارتی آژانس درباره برنامه هسته‌ای ایران موافقت می‌شود. همچنین درباره بودجه مورد نیاز برای انجام این فعالیت نیز پرسیده خواهد شد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب