دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 شهريور 1394 - 12:05
در جلسه علنی شورای شهر تهران مطرح شد؛

حقانی: نیروهای خانه سلامت تهران حتی یک کاغذ پاره به عنوان قرارداد ندارند/ چمران: اینکه شبانه 400 پیامک اعتراضی می‌فرستند کمی مشکوک است

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با اشاره به روز پزشک گفت: متاسفانه اکنون 374 خانه سلامت در شهر تهران وجود دارد که نیروهای آن وضعیت شغلی پایداری ندارند.
کد خبر : 35164

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا محمد حقانی اظهار کرد: هر سازمان و نهادی که تشکیل می‌شود ماموریت‌هایی دارد و برای انجام آن نیازمند نیروی انسانی است بنابراین نیروهایی که در آن تشکیلات به کار گرفته می‌شوند باید برابر با ضوابط و مقررات دستگاه‌ها حق و حقوقی داشته باشند.


وی افزود: این در حالی است که اکنون بیش از 374 خانه سلامت در محله‌های تهران وجود دارد که زیر مجموعه معاونت فرهنگی بوده و اداره کل سلامت با هدف ارتقاء سلامت شهروندان آنها را تاسیس کرده‌اند.


وی ادامه داد: اکنون 400 نیرو در این خانه‌های سلامت فعالیت دارند که بانوان بوده و تحصیلاتی در حد کارشناسی ارشد و حتی دکتری دارند اما متاسفانه حتی یک کاغذ پاره هم نداشته و قرارداد ندارند.








وی با بیان اینکه کسانی که خودشان باید طلایه‌دار سلامت باشند از حداقل سطح رفاه روانی برخوردار نیستند، افزود: این بانوان رفاه شغلی ندارند و حتی مرخصی زایمان هم نمی‌توانند بگیرند و نه قراردادی دارند و نه بیمه‌ای

وی ادامه داد: این بانوان حقوق خود را از پیمانکاران حمل زباله دریافت می‌کنند که این زیبنده بانوان تحصیل کرده کشور ما نیست.


وی با بیان اینکه کسانی که خودشان باید طلایه‌دار سلامت باشند از حداقل سطح رفاه روانی برخوردار نیستند، افزود: این بانوان رفاه شغلی ندارند و حتی مرخصی زایمان هم نمی‌توانند بگیرند و نه قراردادی دارند و نه بیمه‌ای.


عضو کمیسیون سلامت شورای شهر تهران یادآور شد: این بانوان خودشان را عضو خانه شهرداری می‌دانند و انتظار دارند چاره‌اندیشی برای رفع مشکلات‌شان شود.


مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران نیز در واکنش به این سخنان گفت: قرار است مشکل این بانوان حل شود و چون که شهرداری نمی‌تواند به کارمندان خود اضافه کند قرار است از روش‌های دیگری برای ساماندهی شغلی این زنان استفاده شود اما اینکه شبانه 400 پیامک همزمان برای اعضای شورا می‌فرستند و به وضعیت خود اعتراض می‌کنند کمی مشکوک است و فضاسازی بوده و تصور می‌شود که نکند خبر دیگری است که اینها این پیغام‌ها را می‌دهند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته