دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 دی 1397 - 15:15
وزیر آموزش‌وپرورش:

دانش‌آموزان چیزهایی می‌آموزند که به بخشی از آن نیاز ندارند

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: بچه‌ها در مدارس معمولاً چیزهایی می‌آموزند که شاید به بخشی از آن نیاز نباشد، لذا برنامه‌های درسی باید به‌سرعت با نیازهای جامعه منطبق شود.
کد خبر : 351602
12-10.jpg

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از آموزش‌وپرورش، سید محمد بطحایی در آئین تودیع حیدر تورانی، سرپرست سابق سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و حجت‌الاسلام علی ذوعلم رئیس جدید این سازمان که در سالن اجتماعات سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی برگزار شد با تبریک میلاد باسعادت حضرت زینب سلام‌الله علیها، اظهار کرد: اگر تنها و مهم‌ترین مأموریت آموزش‌وپرورش را یادگیری تعریف کنیم، سازمان پژوهش معمار این مأموریت است.


وی افزود: اینکه بچه‌ها چه مفهومی و با چه حجمی و به چه روشی باید بیاموزد، سه رکن اصلی است که در این معماری رقم می‌خورد و به اجرا درمی‌آید.


وزیر آموزش‌وپرورش تصریح کرد: امروز این سؤال مطرح است آیا دانش آموزان همین محتوای دروس با همین حجم و چگالی و با همین روش را باید بیاموزند؟ و سؤال اساسی دیگری نیز مطرح است که آیا آنچه تدوین و ارائه می‌شود به همان روش پرحجم در مدارس اجرا می‌شود؟ آیا نیاز امروز دانش آموزان همان نیازهای ۲۰سال قبل است؟ به نظر می‌رسد نیازها دستخوش تغییرات شده و ضروری است ما آن را در سبد درسی قرار دهیم.


وی ادامه داد: برنامه‌های درسی ما باید به‌سرعت با نیازهای امروز جامعه منطبق شود، لذا بچه‌ها در مدرسه معمولاً چیزهایی را می‌آموزند که شاید به بخشی از آن نیاز  نداشته ‌باشند و ضروری است این محتوا جای خود را به محتواهای متناسب با نیازهای امروزی بدهد.


بطحایی با اشاره به تدوین کتاب‌های پایه دوازدهم خاطرنشان کرد: برنامه ویژه مدرسه که در قالب ۲ ساعت در برنامه درسی در حال اجراست، اقدام بسیار ارزشمندی است که باید توسعه یابد.


وی ادامه داد: اصلاحاتی را در ساختار حوزه ستادی باهدف حذف موازی‌کاری‌ها و چابک‌سازی آغاز کردیم و به‌زودی در استان‌ها نیز اجرا می‌شود.


انتهای پیام/4076/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب