دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 دی 1397 - 17:57
نیویورک تایمز مطرح کرد:

جان بولتون؛ ترحم‌برانگیز و فاقد اراده

سرمقاله امروز نیویورک تایمز مشاور امنیت ملی آمریکا را فاقد اراده و ترحم‌برانگیز توصیف کرد.
کد خبر : 351600
1.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از نیویورک تایمز، جان بولتون وظیفه دارد هر روز از سیاست‌هایی دفاع کند که به‌شدت مسخره و غیرقابل‌دفاع هستند. این موضوع او را به موجودی فاقد اراده و ترحم‌برانگیز تبدیل کرده است.


فاقد اراده از این منظر که او به‌عنوان فردی باتجربه در حوزه امنیت ملی به دلیل وسوسه پست و جایگاه  مجبور شده تا سیاست‌های اشتباه ترامپ را برای دیگران توجیه کند.


ترحم‌برانگیز هم به این دلیل که او تبدیل به شخصی شده که حتی بر سر حرف‌ها عقاید خود نیز نمی‌تواند بماند.


برای مثال او هفته گذشته به آنکارا سفر کرد تا ترکیه را از حمله به کُردها پس از خروج نیروهای آمریکایی از سوریه منع کند، مسئله‌ای که ناشی از تصمیم ناگهانی ترامپ برای خارج کردن نیروهای ایالات متحده از سوریه بوده و طبیعتاً سیاست‌مداران آمریکایی چاره‌ای جز تبعیت از آن ندارند. در این سفر رجب طیب اردوغان در اقدامی جالب‌توجه او را به حضور نپذیرفت و به عبارت دیگر آبروی او را در مجامع جهانی برد.


چنین تحقیری به‌شدت برای جان بولتون سنگین بود زیرا از طرفی او کیلومترها سفر کرده بود تا رئیس جمهور ترکیه را قانع کند تا با گروه‌هایی که بیش از 40 سال در حال جنگ با آن‌ها است، وارد درگیری مجدد نشود؛ اما حتی فرصت گفتگو با اردوغان را نیافت؛ از طرف دیگر به گزارش منابع آگاه خود او از مخالفان اصلی خارج کردن نیروهای نظامی آمریکا از سوریه است و اینکه به خاطر چنین مسئله‌ای در جهان تحقیر شود اصلاً برای او قابل تحمل نخواهد بود.


انتهای پیام/4095/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته