دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در برنامه تلویزیونی«آرمان ایرانی» شبکه استانی سمنان مطرح شد

نمره 20 دکتر میرزاده به دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در برنامه تلویزیونی«آرمان ایرانی» شبکه استانی سمنان به تشریح برنامه سفر به استان سمنان و بازدید از واحد دانشگاهی مرکز استان پرداخت.
کد خبر : 35160

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سمنان در این نشست تلویزیونی سفر به سمنان را سفری پرکار و با نشاط ارزیابی کرد و گفت: در سفر به سمنان شاهد توسعه و گسترش یک مجموعه علمی و پژوهشی موفق در دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان بودیم که این مایه افتخار و مسرت است.


دکتر حمید میرزاده در پاسخ به این سوال که ارزیابی شما از دانشگاه آزاد اسلامی سمنان چیست، گفت: استان سمنان استانی با ظرفیت بالا در آموزش عالی است و دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان، سرآمد در حوزه تحصیلات تکمیلی به شمار می‌آید. طبق قانون برنامه پنجساله پنجم کشور باید 20 درصد از دانشجویان در مقطع تحصیلات تکمیلی اشتغال داشته باشند که این رقم در کل کشور امروز در مرز 15 درصد و در دانشگاه آزاد اسلامی نزدیک به 30 درصد است در حالی که جای خوشحالی است که در دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان این رقم به 51 درصد کل دانشجویان رسیده که از دوبرابر استاندارد تعیین شده کشور نیز بالاتر است. از این رو به این استان نمره و کد 20 تخصیص داده شد.








دکتر میرزاده : استان سمنان استانی با ظرفیت بالا در آموزش عالی است و دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان، سرآمد در حوزه تحصیلات تکمیلی به شمار می‌آید

وی ادامه داد: رشد تحصیلات تکمیلی در استان سمنان قابل تقدیر است. در مهر ماه سال 1392 این استان تنها در 99 رشته کارشناسی ارشد و یک رشته دکتری تخصصی دانشجو داشت که این عدد امروز به 172 رشته کارشناسی ارشد و در دکترای تخصصی به 68 رشته تحصیلی رسیده است و این از استاندارد کشوری خیلی بالاتر است. امیدواریم این برتری فرصت و حرکتی باشد برای علم افزایی و توسعه پژوهش و مشارکت بیشتر و فعال‌تر این دانشگاه در تولید جهانی علم و فن آوری در عرصه های ملی و بین‌المللی.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به سوال مجری برنامه که از اهداف سفر‌های استانی مجموعه مدیریتی این دانشگاه پرسیده بود اینگونه پاسخ داد: هدف از سفرهای استانی مذاکره، مباحثه و تصمیم‌گیری برای توسعه علمی، پژوهشی، فناوری و کارآفرینی دانشگاه‌های آزاد اسلامی در سراسر کشور است که طی آن دیدار با با نماینده مقام معظم رهبری و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، هیات امنای استان‌ها، روسا واحدهای دانشگاهی، نخبگان و صاحب‌نظران و اندیشمندان استان‌ها در دستور کار قرار دارد تا از نزدیک علاوه بر اطلاع از نکته‌نظرهای سازنده، انتقاد و پیشنهاد کارگشای این عزیزان به راهکارهای عملی توسعه هر چه بیشتر کیفی دانشگاه برسیم.








دکتر میرزاده: طبق قانون برنامه پنجساله پنجم کشور باید 20 درصد از دانشجویان در مقطع تحصیلات تکمیلی اشتغال داشته باشند که این رقم در کل کشور امروز در مرز 15 درصد و در دانشگاه آزاد اسلامی نزدیک به 30 درصد می‌باشد در حالیکه جای خوشحالی است که در دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان این رقم به 51 درصد کل دانشجویان رسیده که از دوبرابر استاندارد تعیین شده کشور نیز بالاتر است. از این رو به این استان نمره و کد 20 تخصیص داده شد.

سوال بعدی مجری به سفر و حضور در دانشگاه آزاد اسلامی سمنان اختصاص داشت که میهمان برنامه این‌گونه پاسخ داد: در سفر به دانشگاه آزاد اسلامی سمنان علاوه بر برگزاری جلسه هیات امنای استان و جلسه با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و همچنین نخبگان و مدیران دوایر مختلف استان، نزدیک به 14 هزار و هفتصد متر مربع از فضاهای عمرانی این واحد دانشگاهی افتتاح و به بهره‌برداری رسید. افتتاح مسجد زیبای فاطمه زهرا (س) در این واحد دانشگاهی به دست پرخیر و برکت نماینده مقام معظم رهبری جناب آیت الله شاهچراغی که خود از مفاخر و علمای نامی و بزرگ استان به شمار می آید و همچنین افتتاح ساختمان اداری با مساحت 5 هزار متر مربع از جمله این برنامه‌ بود.


میرزاده افزود: حضور در جمع ورزشکاران جوان و بانشاط شرکت کننده در مراسم آغازین مسابقات بسکتبال دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی که امسال برای نخستین بار توسط معاونت ورزش دانشگاه با این کیفیت در 8 رشته برگزار شد از برنامه‌های دیگر این سفر یک‌روزه بود.


حسن ختام این برنامه مصوبات جلسات هیات امنای استان بود که میرزاده این‌گونه آن را تشریح کرد: جلسات خوبی در استان برگزار کردیم که ماحصل آن در جلسه هیات امنای استان به مصوباتی ختم شد که در مسیر توسعه دانشگاه آزاد اسلامی به اجرا در خواهد آمد. از آنجایی که استان سمنان استانی فرهنگی و علمی محسوب می‌شود و دارای مفاخر علمی بزرگ و ارزشمندی است به این نتیجه رسیدیم برای معرفی این مفاخر هر یک از واحدهای دانشگاهی ماموریت یافتند تا بخشی از پایان نامه های مقاطع تحصیلات تکمیلی خود را برای معرفی زندگی نامه مفاخر، عرفا، علما و دانشمندان استان اختصاص دهند.


میرزاده ادامه داد: تصویب 5 طرح اقتصاد دانش‌بنیان هم برای هر یک از واحدهای دانشگاهی استان از دیگر مصوبات این جلسه بود. طرح تولید سولفات سدیم در شاهرود، تولید نمک تصفیه خوراکی یددار در گرمسار، فراوری و بسته‌بندی خشکبار در دامغان و طرح های راه‌اندازی سامانه دانش افزار الکترونیکی و همچنین یکسان سازی ملزومات علمی کارگاهی رشته‌های فنی و مهندسی برای شهرستان سمنان به تصویب هیات امنا رسید.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در بخش پایانی تشریح مصوبات سفر به استان سمنان از تشکیل هیات 4 نفره برای تعیین تکلیف 30 درصد از اراضی بدون سند دانشگاه در استان سمنان خبر داد و افزود: این اراضی بعد از صدور سند و از طریق سازوکار های ممکن برای ایجاد و توسعه شهرک های فناوری آزاد یا همان طرح شهرک های شفا به کارگیری خواهند شد. طرح شفا طرح اختصاصی دانشگاه آزاد اسلامی برای ایجاد شهرک هایی با کاربری علمی، پژوهشی، فناوری و اقتصادی است که در دل دانشگاه‌ها ایجاد می‌شود و زمینه مشارکت دانشگاه در طرح‌های اقتصادی دانش بنیان را فراهم می‌آورد.


برنامه تلویزیونی " آرمان ایرانی" با موضوع سفر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و هیات همراه به استان سمنان، به کوشش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی سمنان با همکاری شبکه استانی سمنان تهیه و از این شبکه استانی پخش شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته