دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 دی 1397 - 15:04
محمودی عنوان کرد:

آموزش 300 دانشجوی پرستاری دانشگاه آزاد ساری در 4 بیمارستان

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری گفت: چهار مرکز بیمارستانی استان مازندران برای آموزش 300 دانشجوی پرستاری با واحد ساری همکاری می‌کنند.
کد خبر : 351583
photo_۲۰۱۹-۰۱-۱۲_۱۲-۴۲-۴۰.jpg

قهرمان محمودی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در ساری با تبریک ولادت حضرت زینب (س) و گرامیداشت روز پرستار و قدردانی از خدمات این قشر زحمتکش، آنان را نماد صبر و استقامت در جامعه دانست و اظهار کرد: پرستاران با الگو قراردادن صبوری حضرت زینب کبری(س) به دنبال ارائه خدمات بهتر به مردم هستند.


وی با بیان اینکه حضرت زینب(س) الگویی ماندگار و سرمشقی مناسب برای زنان مسلمان ایرانی است، گفت: آغاز و پیدایش نظام پرستاری در مکتب اسلام به پاسداشت تلاش‌های بانوی صبر و استقامت حضرت زینب کبری(س) که امروز قشر پرستار در ایران اسلامی منش و رفتار این بانوی بزرگ را سرلوحه خدمت خود قرار داده و قدرشناسی تلاش‌های شبانه‌روزی آنان برای همه ما رسالتی انسانی و اسلامی است.


معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری مراقبت‌های ویژه از بیماران توسط این قشر زحمتکش را نوعی عبادت دانست و افزود: باید به پرستاران با توجه به‌سختی کار آنان لقب مادران مهربانی داد که در طول شب با درد بیمار درد می‌کشند و با بهبودی بیمار خرسند می‌شوند و با نیت خدایی به خدمت مردم مشغول هستند. به‌دلیل شرایط خاص کاری و ارتباط مستقیم با سلامت مردم در حوزه پرستاری سختی‌ها بیشتر و مشهودتر از سایر حرفه‌ها است.


محمودی تصریح کرد: رشته پرستاری در واحد ساری یکی از پرطرفدارترین رشته‌ها در کشور است که هم در مهر و هم در بهمن دانشجوی پرستاری می‌گیرد و جذب دانشجو در دو نوبت در سال مورد تأیید وزارت بهداشت به‌دلیل وجود کلاس‌های استاندارد، کتابخانه مجزا، آزمایشگاه‌های مدرن استادان مجرب و امکانات رفاهی است.


وی بیان کرد: اکنون چهار مرکز بیمارستانی استان مازندران برای آموزش 300 دانشجوی پرستاری با واحد ساری همکاری می‌کنند و 95درصد از فارغ التحصیلان این رشته جذب بیمارستان‌های دولتی و خصوصی می‌شوند.


انتهای پیام/4121/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۸
۰
چرا رشته های پیراپزشکی مثل بهداشت ودر مقطع کاردانی نمیارید؟! دانشگاه فیروزاباد و کرمان هم کارشناسی وهم کاردانی بهداشت عمومی وخانواده ودارن... حالا دانشگاه ساری با این رتبه و جایگاه فقط ۴تا رشته پیرا پزشکی داره اونم فقط کارشناسی
هلدینگ شایسته