دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 شهريور 1394 - 11:12

نوربخش: 1400 میلیارد تومان در بخش کارگران ساختمانی کسری اعتبار داریم/ پرداخت متمرکز حقوق بازنشستگان بزودی اجرا می‌شود

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: اکنون این سازمان یک هزار و 400 میلیارد تومان کسری اعتبار در بخش کارگران ساختمانی دارد.
کد خبر : 35145

به گزارش گروه اجتماعی آنا به نقل از سازمان تامین اجتماعی، سیدتقی نوربخش در جلسه‌ای با نمایندگان تشکل‌های کارگری استان تهران به مشکلات مربوط به بیمه کارگران ساختمانی و سوء استفاده‌هایی که از این قانون صورت می‌گیرد پرداخت و افزود: گرچه این سازمان در رابطه با کارگران ساختمانی با کسری اعتبارات مواجه است، اما دو هزار میلیارد تومان برای تحت پوشش قرار دادن و خدمت‌رسانی به این کارگران هزینه شده و هزینه دریافتی سازمان تامین اجتماعی از محل پروانه‌های ساختمانی فقط 600 میلیارد تومان بوده است.


نوربخش ادامه داد: متاسفانه در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شده که ده‌ها هزار نفر به صورت من غیرحق در حال استفاده از مزایای قانونی بیمه کارگران ساختمانی هستند و با وجود اشتغال در مشاغل دیگر، فرصت استفاده کارگران ساختمانی از حمایت‌های سازمان را سلب کرده‌اند.


مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه سخنان نمایندگان تشکل‌های کارگری همواره راهگشا و سازنده است، گفت: هشدارها و سخنان شما را با جان و دل می‌پذیریم و تمامی مدیران سازمان تأمین اجتماعی نیز هشدارها و تذکرات نمایندگان شرکای اجتماعی را برکت و نعمتی برای سازمان می‌دانند.


وی افزود: ادبیات حاکم بر روابط سازمان تامین اجتماعی و شرکای اجتماعی باید از سوی هر دو طرف اصلاح شود و هشدارها و تذکرات شما عزیزان همواره مورد توجه قرار گیرد.


نوربخش با بیان اینکه شرایط امروز سازمان از لحاظ تعامل با شرکای اجتماعی بسیار بهتر از قبل است و در عمل این همکاری و نزدیکی را می‌بینیم، گفت: نقصانی که احساس می‌شود این است که سازمان از فرصت کنونی که بهترین تعامل با شرکای اجتماعی برقرار شده، به خوبی استفاده نمی‌کند و انتظارم بسیار بیشتر از چیزی است که اکنون انجام می‌شود.


وی افزود: برقراری ارتباط و مذاکره با شرکای اجتماعی در صندوق‌های بیمه‌ای یک اصل است و در ایران مسایل اعتقادی و عاطفی نیز این موضوع را تاکید دارند.


مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: باید اطلاعات لازم را به شرکای اجتماعی خود بدهیم و از پتانسیل این تشکل‌ها استفاده کنیم، دبیرخانه شرکای اجتماعی به همین منظور در سازمان تامین اجتماعی شکل گرفته و ارتباط با شرکای اجتماعی در راستای اهداف سازمانی با جدیت تمام دنبال می‌شود.


وی افزود: در سازمان تامین اجتماعی با ابزارهای نظارتی مختلف نسبت به شناسایی استفاده‌کنندگان من غیرحق از خدمات اقدام می شود و خدمت‌رسانی به مشمولین واقعی همواره از اولویت‌های مورد توجه سازمان است.
پرداخت متمرکز حقوق بازنشستگان بزودی اجرا می‌شود


نوربخش، پرداخت متمرکز حقوق بازنشستگان را از برنامه‌های سازمان تامین اجتماعی دانست که به گفته وی، به زودی به مرحله اجرا می‌رسد و زمینه‌ساز ارتقای خدمات و تسهیل امور بازنشستگان خواهد بود.


مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: این برنامه از آخر شهریور ماه آغاز می‌شود و به گونه‌ای برنامه‌ریزی می کنیم تا با اصلاح روش پرداخت، شاهد بهبود شرایط پرداخت مستمری‌ها و رفع مشکلات کنونی باشیم.


وی بر لزوم تعامل هرچه بیشتر با شرکای اجتماعی این سازمان تاکید کرد و افزود: برای تحقق اهداف سازمان به شدت به کمک و همراهی شرکای اجتماعی احتیاج داریم و برقراری ارتباط سازنده با شرکای اجتماعی همواره مورد توجه بوده است.
لزوم ارتقا روابط سازمان تامین اجتماعی با تشکل‌های کارگری و بازنشستگی


رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری نیز با بیان اینکه مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی برای حفظ منافع بیمه‌شدگان تامین اجتماعی تلاش زیادی دارد، گفت: انتظار داریم که در رابطه با شرایط سازمان، اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی بیشتری انجام شود.


حسن صادقی افزود: در رابطه با برنامه ششم توسعه باید فعالیت بیشتری داشته باشیم و برای حفظ منافع و برآوردن خواسته‌های بیمه‌شدگان و بازنشستگان تأمین اجتماعی برنامه‌ریزی کنیم، مواردی که مورد توجه بازنشستگان و کارگران است و خواسته‌های آنان باید در برنامه ششم توسعه مورد توجه قرار گیرد.


صادقی پرداخت مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد تامین اجتماعی را مورد تاکید قرار داد و گفت: این موضوع باید به صورت جدی پیگیری و از تاخیر در این پرداخت‌ها جلوگیری شود تا بیمه‌شدگان و بازنشستگان از خدمات مطلوب و مناسب استفاده کنند.


وی بر لزوم ارتقای روابط سازمان تامین اجتماعی با تشکل‌های کارگری و بازنشستگی تاکید کرد و ادامه داد: در تشکل‌های کارگری و بازنشستگی آماده دفاع از سازمان تامین اجتماعی هستیم و برقراری ارتباط سازنده این سازمان با شرکای اجتماعی، زمینه خوبی را برای حفظ منافع و برآوردن خواسته‌های کارگران و بازنشستگان فراهم می‌کند.


براساس آمار، 800 هزار کارگر ساختمانی تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند و قرار است امسال نیز 200 هزار نفر دیگر به تعداد کارگران ساختمانی اضافه شود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته