دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 دی 1397 - 08:19
مفرح تشریح کرد:

جزئیات برگزاری پنل تخصصی نحوه برخورد با داروهای ضد پلاکت

معاون آموزشی پردیس پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی ساری، جزئیات برگزاری پنل تخصصی نحوه برخورد با داروهای ضد پلاکت را تشریح کرد.
کد خبر : 351425
91423_15_IMG_3364 (Copy).JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از ساری، پنل تخصصی نحوه برخورد با داروهای ضد پلاکت و آنتی کواکولان‌تراپی در بیماران جراحی توسط کمیته تحقیقات دانشجویی دانشکده علوم پزشکی صبح امروز در ساختمان پردیس دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری برگزار شد.


معاون آموزشی پردیس پزشکی واحد ساری در این‌باره با بیان اینکه داروهای ضد پلاکت  Antiplatelet drug) در داروشناسی به گروهی از داروهای کاهش‌دهنده پلاکت گفته می‌شود که از تشکیل ترومبوز جلوگیری می‌کنند، اظهار کرد: این داروها در پیشگیری از انواع بیماری‌های انعقادی قلبی ـ عروقی و نیز مغزی نقش دارند.


رامین مفرح اضافه کرد: در این پنل تخصصی، عوارض مسمومیت با این گروه داروها به ویژه هنگامی‌ که چند نوع گوناگون داروی ضد پلاکت باهم مصرف شود٬ خونریزی‌های داخلی و به ویژه خونریزی در دستگاه هاضمه مورد بررسی قرار گرفت.


مفرح بیان کرد: استقبال دانشجویان پردیس دانشکده پزشکی ساری اهمیت این نشست تخصصی و علمی را دوچندان کرد و نحوه مصرف داروهای ضد پلاکت در بیماران جراحی برای این دانشجویان در این پنل توسط اساتید مجرب و متخصص قلب و عروق دانشگاه تشریح شد.


انتهای پیام/4078/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب