دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نصیر‌بیگی در گفتگو با آنا:

سازمان بسیج هنرمندان کشور با تهاجم فرهنگی مقابله می‌کند

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور گفت: سازمان بسیج هنرمندان با بهره گرفتن از هنرمندان بزرگ و پیشکسوت در مقابله با تهاجم فرهنگی پیشرو است.
کد خبر : 351404
n82908082-72326012.jpg

امیر نصیر‌بیگی در گفتگو با خبرنگار حوزه حماسه و مقاومت گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، درباره ظرفیت هنری و فرهنگی سازمان بسیج هنرمندان کشور گفت‌: هنرمندان بزرگی در رشته‌های مختلف هنری و فرهنگی در بسیج هنرمندان، گرد هم جمع شده‌اند و با داشتن دغدغه فرهنگی برای جامعه، تهیه و تولید آثاری برای رشد و ارتقای بیش از پیش هنر و فرهنگ را در سرلوحه کار خود قرار داده‌اند.


رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور بیان کرد: هنرمندان و پیشکسوتان بزرگی در عرصه‌های مختلف هنر به سازمان بسیج هنرمندان پیوسته‌اند، پیشکسوتانی که در زمان دفاع مقدس بسیجی جبهه جنگ بودند و در حال حاضر بسیجی جبهه فرهنگ و هنر هستند، دوربین، قلم و اندیشه را در جبهه فرهنگی بکار گرفته‌اند. هنرمندان جوان و انقلابی نیز در بسیج هنرمندان حضوری چشمگیر و فعال دارند.


نصیر‌بیگی یادآور شد: سازمان بسیج هنرمندان کشور برنامه‌های فرهنگی متعددی را برای اعضاء برنامه‌ریزی و اجرا کرده است، از جمله برگزاری اردو‌های دریایی هنرمندان بسیجی در خلیج فارس و مناطق عملیاتی آبی در دوران دفاع مقدس، این سفر با هدف آشنایی بیش از پیش هنرمندان با مناطق عملیاتی و جنگ‌های دریایی در زمان دفاع مقدس برگزار شده است که این آشنایی منجر به الهام گرفتن این عزیزان و خلق آثار بیشتر در این مورد خاص خواهد شد.


وی اظهار کرد: برگزاری چهارمین دوره جشنواره سرود‌های حماسی و نوا‌های انقلابی، از دیگر فعالیت‌های سازمان بسیج هنرمندان است. در این جشنواره هنرمندان سراسر کشور فرصت حضور و ظهور در عرصه هنر را پیدا می‌کنند و هنر از مرکزگرایی خارج می‌شود.


نصیر‌بیگی بیان کرد: برگزاری اردوهای راهیان نور در مناطق مختلف عملیاتی را خواهیم داشت تا هنرمندان از این فرصت برای خلق آثار خود استفاده کنند و در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به زبان هنر پیشرو باشند.


 وی ادامه داد: هنرمندان بزرگی سازمان بسیج هنرمندان را همراهی می‌کنند و پیوسته به این جمع هنرمند و بسیجی افزوده می‌شود و ما برای پذیرش تمام هنرمندان آمادگی کامل داریم.


رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور در پاسخ به چگونگی برخورد این سازمان با موارد خاص هنری خارج از شئون جامعه گفت: برای سازمان بسیج هنرمندان وظیفه نظارتی بر محتوا و موضوع آثار هنری و فرهنگی تعریف نشده است و طبق روال، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر تمام موضوعات هنری فرهنگی نظارت دارد، اما با توجه به رسالت بسیج و بسیجی، جایی که مبانی و اصول نظام خدشه‌دار شود حتماً ورود پیدا می‌کنیم. بسیج هنرمندان کشور با بهره گرفتن از هنرمندان پیشکسوت و بزرگ در راه مقابله با تهاجم فرهنگی پیشرو است.


انتهای پیام/4100/ 4122/ن


انتهای پیام/

برچسب ها: امیر نصیربیگی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته