دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 دی 1397 - 14:45
سخنگوی وزارت خارجه:

آمریکا به دنبال تفرقه‌افکنی است

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا را دنباله‌روی از سیاست تفرقه‌افکنی دانست.
کد خبر : 351359
636794418419141276_lg.jpg

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وزارت امور خارجه، بهرام قاسمی با رد سخنان و اتهامات بی‌بنیان وزیر امور خارجه آمریکا در قاهره اظهار کرد: آمریکا و به‌خصوص رژیم افراطی کنونی آن به خاطر خصومت دیرینه با ملت ایران و مخالفت با همه اقدامات دولت قبل از خود و در اثر سوءاستفاده از سوی محافل بدنام و ناکام و فریب خوردن توسط جریان‌ها و لابی‌های خاص، راهی در پیش گرفته است که هیچ نفعی در این رفتار برای آمریکا متصور نیست.


وی افزود: این رژیم از یک توافق جامع و مشروع که محصول مذاکره بود خارج شده و اکنون از اینکه نمی‌تواند جایگزینی برای آن پیدا کند دچار نوعی یاس و عصبانیت مزمن شده است.


سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان تصریح کرد: این یک تناقض بزرگ است که آمریکا از یک‌سو خصومت با ملت ایران را به اوج خود رسانده و از سوی دیگر ریاکارانه خود را طرفدار گفتگو نشان می‌دهد. مایک پمپئو یک‌بار دیگر به‌صراحت اعلام کرد که رژیم آمریکا دشمن ایران است و این دشمنی جز دشمنی با مردم ایران نیست. او باید بداند و به‌درستی فهم کند که ما در مقابل دشمنان ایران و ایرانی با تمام توان از منافع ملی و راهبردی خود دفاع خواهیم کرد.


قاسمی در ادامه تأکید کرد: ایران همواره نشان داده که خواستار همزیستی مسالمت‌آمیز با همسایگان خود است؛ اما رفتار آمریکا نشان می‌دهد که به دنبال تفرقه‌افکنی و ایجاد یک هرج‌ومرج جدید در این منطقه است که لزوم حفظ هوشیاری تمامی ملت‌های منطقه در مقابل نیرنگ و سیاست‌های تفرقه‌انگیز مقامات آمریکایی را دوچندان می‌کند.


انتهای پیام/4093/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته